Cine este Alan Mulally, omul venit de la Boeing pentru a salva Ford

Postat la 26 ianuarie 2010 121 afişări

A fost parasutat la Ford Motor Company in 2006 ca om din afara industriei si a ajuns sa fie pretuit ca ultimul mohican dintr-un lung sir al presupusilor salvatori ai unui simbol de o suta de ani al industriei auto. In acelasi timp, scepticii au susotit ca Alan R. Mulally va fi inghitit de complexitatile industriei auto si ca personalitatea lui expansiva va fi cumintita de faimoasele lupte intestine de la Ford.

Modelul Focus serveste si drept laborator pentru testarea schimbarilor in modul cum Ford isi promoveaza modelele. Modelele C anterioare ale Ford nu doar ca veneau de pe platforme diferite si distincte, dar erau si promovate de 20 de companii de publicitate. James Farley, directorul de marketing al Ford, spune ca noul Focus va lucra cu doar patru sau cinci agentii din toata lumea.

Farley spune ca in trecut, Ford a trebuit sa-si adapteze reclamele pe baza diferentelor dintre vehicule. Acum, orice variatie se va baza strict pe publicul caruia ii vor fi adresate campaniile. "Nu e vorba despre o solutie identica pentru toata lumea", avertiza el. "Dar diversitatea marketingului este data de clientii la care trebuie sa ajunga si nu de diferentele dintre vehicule."

Analistii vad proiectul Focus ca pe un semnificativ pas inainte pentru o companie care, de ani de zile, a fost impovarata de greutatea propriei sale complexitati. Aaron Bergman, analist la IHS Global Insight, a comparat noua directie cu abordarea sistemica a Toyota de a construi vehicule de inalta calitate care sa aiba identitate unica si adresabilitate globala.

"Cresterea Toyota a fost organica de-a lungul istoriei ei", afirma Bragman. "Ei au folosit acelasi sistem de productie peste tot si au vandut aceleasi masini peste tot. Succesul lor a stat insa in executie."

La randul sau, Mulally a fost multa vreme un admirator neabatut al Toyota si agreeaza comparatia cu gigantul nipon. De asemenea, nu cauta scuze pentru dependenta Ford din trecut fata de vanzarea de camionete si de SUV-uri mari, ca mijloc de a face profit. Cu noul Focus si cu celelalte masini de pasageri care asteapta pe teava, se asteapta sa concureze cu Toyota, Honda si ceilalti lideri din piata auto.

Mulally promite ca Ford va face fata provocarii. "Putem sa facem masini si le putem face profitabile", spune el. "Stiti cati bani a facut Toyota din masinile de pasageri? Noul Ford poate face bani din toate vehiculele pe care le produce."

El recunoaste ca renasterea Ford este un proces aflat inca in desfasurare. Dar in urmatorii trei ani, circa 80% din produsele Ford vor fi construite pe platforme globale, spune Mulally. Aceasta este esenta unei strategii de a simplifica o companie complicata, dispersata, de a-i folosi judicios vastele resurse si talente si de a incerca sa-i schimbe pentru totdeauna directia.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
special,
Ford,
auto,
New York Times
/special/cine-este-alan-mulally-omul-venit-de-la-boeing-pentru-a-salva-ford-5411871
5411871
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.