Cine este Alan Mulally, omul venit de la Boeing pentru a salva Ford

Postat la 26 ianuarie 2010 121 afişări

A fost parasutat la Ford Motor Company in 2006 ca om din afara industriei si a ajuns sa fie pretuit ca ultimul mohican dintr-un lung sir al presupusilor salvatori ai unui simbol de o suta de ani al industriei auto. In acelasi timp, scepticii au susotit ca Alan R. Mulally va fi inghitit de complexitatile industriei auto si ca personalitatea lui expansiva va fi cumintita de faimoasele lupte intestine de la Ford.

Poate cel mai important pas a fost ca Ford a redus dramatic numarul angajatilor, inchizand si fabrici ca sa-si alinieze mai bine oferta cu cererea din piata. Zeci de ani, executivii si angajatii Ford s-au invartit intr-o birocratie care a facut din luarea deciziilor o sarcina intortocheata si care a subminat adeseori posibilitatea de reactie prompta la modificarile pietei. A fost un sistem ce a rezistat si eforturilor repetate ale altora de a-l slefui.

Dar sub conducerea lui Mulally - si ca reactie la o schimbare a pietei care ameninta insasi existenta celor trei mari producatori din Detroit - Ford a inceput in fine sa aiba un parcurs mai lin. Ford a raportat venituri de un miliard de dolari in al treilea trimestru al lui 2009, primul profitabil din ultimii aproape doi ani. Mulally, totusi, spune ca nu se asteapta ca Ford sa devina "consistent" profitabila pana la sfarsitul lui 2011. (Coincidenta, chiar atunci va fi livrat un numar mare de unitati din noul Focus pe pietele din Statele Unite si Europa.)

Desi Focus este doar unul dintre noile produse care asteapta sa fie lansate, el este cheia de bolta a transformarii Ford dintr-un producator de camionete si vehicule masive intr-un producator de masini de pasageri mai mici, mai usoare si mai ecologice.

Impactul Focus asupra operatiunilor globale ale Ford este cu atat mai semnificativ. Desi Ford este o companie globala inca de la inceputul secolului XX, diviziile sale din strainatate au operat pentru multa vreme ca niste unitati semiautonome, adaptate pietelor respective. Analistii industriei i-au criticat pentru multa vreme pe producatorii auto din Detroit pentru ca ar fi fost prea concentrati la ce se intampla in Statele Unite si ar fi devenit incapabili sa vada cum vehiculele proiectate pentru europeni si asiatici ar putea sa fie atragatoare pentru consumatorii americani.

"Nu e nimic revolutionar in a vinde aceeasi masina in toata lumea", spune John Casesa, consultant pentru industria auto. "Toyota face asta, BMW face la fel. Dar companiile din Detroit au fost tot timpul disproportionat de legate de strategia lor privind America de Nord."

Din acest punct de vedere, modelul Focus este primul pariu al Ford ca poate vinde o singura masina, in mare parte uniforma - cu variatiuni ce urmeaza sa apara - in mai multe zone de pe glob. Compania are acum trei "platforme" de inginerie care deservesc ceea ce in industrie este cunoscut sub numele de segmentul C - in esenta masini compacte, de marimea unei Toyota Corolla sau a unei Honda Civic. Cele trei platforme inseamna 1,1 milioane de vehicule, desi diversele modele sunt substantial diferite in interior si exterior.

Noul Focus este construit pe o singura platforma pentru toate pietele, din Shanghai si pana in Sevilla sau Seattle. Platforma este de asemenea suficient de flexibila incat poate fi adaptata pentru diverse tipuri de caroserii.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
special,
Ford,
auto,
New York Times
/special/cine-este-alan-mulally-omul-venit-de-la-boeing-pentru-a-salva-ford-5411871
5411871
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.