Cine este Alan Mulally, omul venit de la Boeing pentru a salva Ford

Postat la 26 ianuarie 2010 121 afişări

A fost parasutat la Ford Motor Company in 2006 ca om din afara industriei si a ajuns sa fie pretuit ca ultimul mohican dintr-un lung sir al presupusilor salvatori ai unui simbol de o suta de ani al industriei auto. In acelasi timp, scepticii au susotit ca Alan R. Mulally va fi inghitit de complexitatile industriei auto si ca personalitatea lui expansiva va fi cumintita de faimoasele lupte intestine de la Ford.

In cativa ani, Ford se asteapta sa vanda pana la doua milioane de vehicule pe an de pe noua platforma C si sa economiseasca miliarde de dolari pe care le-ar fi cheltuit cu mai multe platforme. "Modelul Focus reprezinta prima dovada tangibila a unei strategii globale", spune Casesa. "Pentru prima data, Ford o pune si in aplicare, nu doar vorbeste despre ea."

Un tip de 64 de ani, cu aspect tineresc si un par roscat tuns scurt si un zambet larg, Mulally este un optimist neobosit si in continua miscare. Scolit in inginerie la Universitatea Kansas, tata a cinci copii si casatorit de aproape 40 de ani, Mulally poate fi atat de exuberant, incat uneori ii imbratiseaza pe cei pe care ii intalneste prima data. Dar sefii Ford au invatat repede ca sub aceasta dispozitie voioasa se afla un director exigent si competitiv. "Prima conversatie pe care am avut-o cu Alan a fost in jurul oportunitatilor pe care nu le-am exploatat la adevarata valoare aici la Ford", spune Derrick M. Kuzak, veteran de 30 de ani la Ford si director responsabil cu dezvoltarea globala de produse. Mulally era pregatit sa construiasca viitorul Ford dupa teza ca, in lumea intreaga, consumatorii vor deveni din ce in ce mai asemanatori si ca in China, in India, in Germania sau Statele Unite, isi vor dori cam aceleasi lucruri de la o masina.

La urma urmei, consumatorii din diferite tari isi aratasera deja preferintele pentru aceleasi atribute ale unui autovehicul: siguranta, tehnologie, consum eficient si design. Internetul le-a permis cumparatorilor de masini din toata lumea sa vada specificatiile masinilor vandute in SUA sau in Europa, permitandu-le consumatorilor din tarile in curs de dezvoltare sa localizeze produsele de calitate din pietele dezvoltate.

"Toata lumea stie totul si toata lumea stie ce este disponibil", considera Mulally. "Daca ne uitam la motivele pentru care oamenii cumpara masini, toti vor cam aceleasi lucruri."

Primele sesiuni de planificare pentru extinderea modelului Focus la nivel global au avut loc la sfarsitul lui 2007, la un an dupa ce Mulally a preluat carma. El le-a spus oamenilor din conducere ca era vital sa proiecteze un model care sa poata deservi mai mult piete si a atacat credinta traditionala ca anumite componente ale masinii trebuia sa fie adaptate pentru diverse regiuni ale lumii.

Gunnar Hermann, directorul proiectului Focus, isi aminteste cum Mulally tot spunea despre anii petrecuti in industria aviatica, la dezvoltarea de avioane, ca modelele erau la fel, indiferent in ce parte a planetei urmau sa zboare. "Ne spunea ca noi facem tot timpul multe usi la aceste masini; la Boeing, ei aveau doar o singura usa", isi aminteste Hermann.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
special,
Ford,
auto,
New York Times
/special/cine-este-alan-mulally-omul-venit-de-la-boeing-pentru-a-salva-ford-5411871
5411871
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.