Mizaţi pe infrastructură şi educaţie!

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 04 iulie 2016 1619 afişări

Yves Caracatzanis lucrează de 24 de ani pentru grupul Renault, dar vede fiecare zi ca pe o şansă de a învăţa ceva nou şi de a adăuga o nouă cărămidă la construcţia carierei sale.

Potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), aprilie a fost prima lună din acest an în care vânzările au scăzut comparativ cu luna anterioară. Pe ansamblul pieţei, livrările totale de autovehicule (autoturisme şi vehicule comerciale) au înregistrat, în primele patru luni din 2016, o creştere generală de 14,4% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015, cifră în interiorul căreia avem autoturismele cu o creştere de 9,4%.

În primele patru luni din 2016 s-au fabricat 134.344 autovehicule, cu 6,4% mai puţin decât în perioada similară din 2015 şi cu 16,7% mai puţin decât în luna precedentă; dintre acestea, 116.374 au fost produse de către Dacia şi 17.970 de către Ford. Volumele cele mai mari le-a înregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost fabricate 66.941 unităţi (cu 17% mai mult decât în primele patru luni din 2015), urmat de Dacia Sandero (19.821 unităţi, cu 7,2% mai puţin decât în 2015), Ford B-MAX (17.970 unităţi, cu 4,5% mai puţin decât în 2015), Dacia Logan MCV (15.137 unităţi, +2,7%) şi Dacia Logan (14.464 unităţi, mai puţin cu 53,9% faţă de 2015).

Din punct de vedere al exportului în primele luni ale acestui an, pe primul loc s-a situat tot Duster (64.617 unităţi), în creştere faţă de 2015 cu 17,9%, urmat de Ford B-max şi Dacia Sandero (17.095 unităţi, -3,8%). De reţinut este şi faptul că 90,5% din producţia naţională realizată în aceste prime patru luni din 2016 a fost exportată, comparativ cu 89,1% cât s-a înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut. Când vine vorba de vânzări, topul pe mărci după primele patru luni din 2016 este condus de către Dacia, cu 27,7% cotă de piaţă, pe un volum în scădere cu 17% faţă de 2015, urmată de Volkswagen cu o cotă de 10,9%, Skoda (10,5%), Ford (6,7%) şi Renault (6,4% cotă de piaţă). Pe modele, cu cele 2.869 unităţi livrate pe piaţa autohtonă, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primul trimestru din 2016, urmat de Dacia Sandero şi Dacia Duster, cu 1.538 unităţi. Analizând segmentarea pe clase, observăm creşteri ale claselor B (+16,4%), MPV (+41,6%) şi SUV (+20,4%).

Din punctul de vedere al vânzărilor Dacia, principala regiune este Europa (exceptând Albania, Kosovo, Ucraina, Belarus, Rusia şi Georgia). Urmează Magrebul (Algeria, Tunisia şi Marocul) şi Orientul Mijlociu (Turcia, Liban şi Israel) şi alte opt teritorii franceze de peste mări, din America Centrala şi de Sud, din Oceanul Indian şi din Oceanul Pacific (Guyana, Martinica, Guadelupa, Saint Pierre et Miquelon, Réunion, Mayotte, Tahiti şi Noua Caledonie).

Din perspectiva noului CEO al grupului francez în România, pentru industria auto din România „cheia este atragerea de noi investiţii. Investitorii au nevoie de stabilitate: stabilitate a monedei, stabilitate legislativă. Este nevoie de infrastructurăşi de un sistem educaţional bun, care să producă oameni bine pregătiţi, iar aceştia trebuie apoi păstraţi. Trebuie salarii raportate la nivelul de competitivitate dorit, pentru a putea atrage noi investiţii“, spune Caracatzanis. Pe parcursul discuţiilor, care au durat puţin peste două ore, cuvântul „competitivitate“ a apărut de mai multe ori în discursul francezului, care a subliniat în repetate rânduri că menţinerea competitivităţii afacerii de care este responsabil este unul dintre principalele sale obiective.

Noului CEO Renault România nu îi place să facă previziuni, pentru că experienţa l-a învăţat că ele rareori se respectă. „Cred că lumea automobilelor se va schimba, oamenii vor să fie mai conectaţi, în România am şi realizat modelul Duster connected by Orange care a avut mult succes. Nu cred că are rost să pui tot felul de extraopţiuni costisitoare. E important să evoluezi şi să oferi această posibilitate - de a fi în permanenţă conectat, desigur, la un preţ rezonabil. Ceea ce trebuie să facem este să menţinem competitivitatea fabricii, să ne asigurăm că funcţionează la capacitate maximăşi mai apoi să introducem în producţie noile modele la care lucrăm.“ Yves Caracatzanis spune că la această oră nu există niciun plan de a creşte capacitatea fabricii, dar că ar putea fi sporită producţia de componente, în funcţie de condiţiile de piaţă; nu oferă însă niciun fel de detalii pe marginea acestui subiect şi spune că toate noutăţile vor fi comunicate la momentul oportun.

LEADERSHIP ÎNSEAMNĂ VIZIUNE

Pe 1 octombrie, Yves Caracatzanis va termina mandatul pe care l-a avut înainte de a prelua conducerea afacerii din România; responsabilităţile funcţiei anterioare sunt „rezervate“ acum, spune el, pentru timpul său liber, iar locul va fi ocupat de un român, directorul actual al fabricii de la Piteşti. „Este o oportunitate foarte bună pentru el de a lua legătura cu modul de lucru din afara ţării. Dacă oamenii avansează doar în ţara în care au pornit, este destul de dificil să ajungă departe în carieră. Este sarcina noastră să le dăm şansa să preia alte responsabilităţi peste hotare, având apoi posibilitatea de a se întoarce cu mai multe abilităţi dobândite“. În acest context, spune francezul, naţionalitatea nu este prea importantă în momentul în care cuiva i se propune o funcţie, „pentru că sarcina noastră este să punem oamenii potriviţi pe poziţiile potrivite. Chiar dacă este o companie franceză, avem oameni de toate naţionalităţile pe poziţii de conducere“, remarcă el.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/meet-the-ceo/mizati-pe-infrastructura-si-educatie-15514306
15514306
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.