Vremea schimbarii
Prima jumatate a anului a fost cea mai aglomerata perioada din ultimii ani pentru specialistii in branding. Institutiile financiare, producatorii de masini si bunuri de larg consum au tinut capul de afis.
La inceputul lunii martie Tempo Advertising anunta faptul ca este prima agentie care isi creeaza un logo dintr-o opera de arta. Sigla a ramas acelasi concept (o barca cu opt vaslasi), insa cu ajutorul lui David Gerstein, unul din cei mai importanti artisti israelieni, a fost transformata intr-o sculptura metalica.
“Am simtit ca este momentul sa imbunatatim acest logo, facandu-l mai distinct, mai plin de viata si de culoare”, a declarat Dragos Grigoriu, presedintele Tempo Advertising, agentie care in 2007 a avut o cifra de afaceri de 14,5 milioane de euro.
Si agentia de relatii publice Image a terminat in aceeasi luna procesul de rebranding, alegandu-si ca slogan sintagma “Building reputation since 1995”.
“In 1995, cand a fost infiintata Image Promotion, piata era la inceput, acum s-a maturizat si in acest context, am considerat ca sintagma
La 80 de ani de la infiintare, radioul public, cel mai vechi brand din audiovizualul romanesc, si-a schimbat in aceasta luna identitatea vizuala. La noua imagine a SRR a lucrat pro bono McCann Erickson, cea mai importanta agentie de pe piata. “Ne propunem ca prin aceasta noua identitate vizuala sa aratam ca ne-am schimbat in ultimii ani, ca am imbunatatit produsele noastre, ca intelegem ca lucram pe o piata concurentiala, o acceptam si suntem cel mai mare jucator de pe aceasta piata”, a afirmat Maria Toghina, presedintele si directorul general al SRR, pentru Mediafax.
Romania Actualitati va avea sigla in culoarea rosu, Romania Cultural in culoarea portocaliu, Romania Muzical - roz, Antena Satelor - verde, Romania Regional si International, culorile albastru inchis si, respectiv, albastru deschis.
O industrie in care schimbarile sunt mult mai dese este insa berea, una dintre cele mai dinamice si competitive piete din punctul de vedere al comunicarii.
Daca rebrandingurile din domeniul financiar sau auto erau mai degraba corporatiste (adica vizau mai ales felul in care este perceputa o organizatie), in schimb cele de pe piata berii sunt axate pe un singur produs, adica echivaleaza de obicei cu o schimbare de sticla sau de ambalaj. Despre acestea, Aneta Bogdan afirma ca sunt de fapt improspatari de imagine necesare o data la doi sau trei ani.
De aceea, la sfarsitul lunii iunie, Timisoreana, cea mai bine vanduta marca de bere pe piata, cu vanzari de 2,2 milioane de hectolitri anul trecut, a restilizat ambalajul la sticla, PET si cutie, dar si unele elemente vizuale precum imaginea fabricii de bere, scutul sau logoul brandului.
“Am ales sa facem aceasta miscare acum pentru ca am simtit nevoia sa aducem o nota de prospetime marcii. In urma procesului de rebranding Timisoreana ramane o bere de traditie care nu-si tradeaza mostenirea istorica, dar care tine pasul cu vremurile, cu ajutorul unui
Campania de comunicare se desfasoara in perioada iunie - septembrie prin canale precum internet, panotaj stradal si la rafturile magazinelor, insa reprezentantii companiei nu au precizat valoarea bugetului de promovare. Potrivit lui Mihai Barsan, group brand manager la Ursus Breweries, compania care detine brandul Timisoreana, investitiile in promovare constau mai ales in suma de bani platita agentiei Berge Farrell, care a creat designul.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro