Vremea schimbarii

Postat la 22 iulie 2008 26 afişări

Prima jumatate a anului a fost cea mai aglomerata perioada din ultimii ani pentru specialistii in branding. Institutiile financiare, producatorii de masini si bunuri de larg consum au tinut capul de afis.

“In domeniul bancar imaginea conteaza la fel de mult ca in cazul bunurilor de larg consum. Doar ca in cazul bancilor, experienta cu brandul este mult mai importanta decat sigla de pe un spatiu de retail: comportamentul de la ghiseu “bate designul”, mai spune oficialul Brandient.

 

Nu doar bancile au trecut prin schimbari, ci si branduri din industrie (Dacia), mobila (Class Living) sau media (Societatea Romana de Radiodifuziune - SRR).

 

Stefan Liute, cofondator al Grapefruit, pune dinamismul pietei pe seama integrarii europene. “Dupa intrarea in piata unica europeana presiunea concurentiala a atins un nivel critic si companiile incearca sa capete cat mai multe avantaje in acest sens. Brandingul sau rebrandingul sunt astfel de avantaje”, crede el.

 

Schimbarea de imagine a Dacia, survenita in primavara acestui an odata cu lansarea modelului Sandero la Salonul de la Geneva, a fost la fel de importanta precum cea a CEC, insa ceea ce a diferentiat cele doua rebrandinguri a fost reactia consumatorilor si a analistilor. Daca despre logoul CEC reactiile au fost in general pozitive, in schimb despre cel al Dacia opiniile au fost foarte diferite.

 

In timp ce conducerea companiei de la Pitesti a dorit sa impuna o identitate care sa exprime modernitate, dinamism si tinerete, cele mai frecvente comparatii au fost cu deschizatoarele de bere sau de conserve. Rebrandingul din luna martie a acestui an a fost a patra modificare de logo de la lansarea automobilului in 1968, penultima schimbare avand loc in 2000.

 

Insa Thierry Metroz, vicepresedintele Renault, precizeaza ca noua sigla va avea o viata mai lunga: “Logo-ul va fi prezent in curand si la celelalte modele din gama, iar o noua versiune va fi introdusa peste cel putin 10-15 ani. Este o perioada obisnuita pentru astfel de schimbari, de rebranding, timp in care bineinteles vor fi modificate detalii, daca va fi cazul”.

 

Daca rebrandingul Dacia a survenit si din necesitatea de a se adresa femeilor si tinerilor, in cazul Class Living (fosta Class Mob), compania condusa de Camelia Sucu, femeile reprezinta publicul tinta al campaniei de rebranding a carei imagine este chiar Sucu. Cum poate fi influentat un brand care se asociaza chiar cu imaginea celui care il detine?

 

“Direct si semnificativ. Persoana asociata puternic cu un brand il poate influenta, prin comportament sau atitudine, mai mult decat ar fi logic sau de asteptat. De aceea este bine ca un brand important sa nu fie prea puternic asociat cu vreo persoana, sau nu”, precizeaza Liute.

 

Rebrandingul care a costat in jur de 500.000 de euro a avut loc ca urmare a extinderii activitatii Class Living din zona de retail in cea de real estate si a parteneriatelor pentru proiecte rezidentiale de lux. Si brandurile din media si comunicare au trecut prin schimbari importante in prima jumatate a anului. Printre acestea se numara Societatea Romana de Radiodifuziune, dar si agentiile de comunicare Tempo Advertising si Image (fosta Image Promotion).

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
branding,
media,
producatori,
masini,
bunuri,
consum
/media-marketing/vremea-schimbarii-2803269
2803269
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.