Piata de publicitate incepe sa isi revina. O urmeaza si economia?

Postat la 19 aprilie 2010 28 afişări

Piata de publicitate a fost in permanenta oglinda economiei: daca anul trecut industria reclamelor s-a prabusit, a fost clar ca lucrurile stau rau mai in toate domeniile. Acum incepe sa-si revina, companiile apeleaza din nou la promovare ca impuls pentru cresterea vanzarilor. Inseamna ca isi revine si economia?

Specialistii din publicitatea online sunt chiar mai curajosi de atat si vad cresteri de cateva milioane de euro in 2010 si o piata care va ajunge la aproximativ 20 de milioane de euro. Orlando Nicoara, directorul general al Apropo Media, estimeaza o crestere de 20-30% a pietei comparativ cu 2009, avertizand insa ca primul semestru al acestui an va fi dificil. Alte voci, precum Lucian Despoiu, directorul general al Kondiment, merg chiar mai departe si vorbesc despre cresteri de cel putin 30-40%. Cresterile ar putea veni atat de la extinderea campaniilor pentru clientii deja existenti, cat si din aparitia clientilor noi, dar cu bugete mai mici, precum intreprinderile mici si mijlocii.

Promovarea prin retelele sociale, precum Facebook, Twitter sau hi5, incepe sa prinda tot mai mult teren si adepti, atat in randul companiilor mari, cat si in randul firmelor mici si noi, care abia acum isi fac intrarea in piata si isi formeaza clientii. "Avem cont de Facebook, unde anuntam toate evenimentele speciale pe care le organizam si am avut marea surpriza sa primim multe raspunsuri si sa facem rost de clienti prin intermediul acestui canal de promovare", spune Adriana Sohodoleanu, care de curand a deschis un magazin de delicatese culinare, Biscuit.

Asa ca, in acest moment, cu o simpla cautare pe una dintre retelele sociale mentionate, pot fi gasite companii din orice domeniu, cu orice fel de profil si de orice dimensiune. Important este sa aiba cine sa le caute pentru ca sunt inca multi consumatori slab familiarizati cu internetul.

Potrivit unui studiu 360insights realizat pentru Mediafax, 62% dintre respondenti nu au facut niciodata cumparaturi online, 70% nu fac tranzactii bancare si nici nu isi platesc facturile pe internet, iar mai mult de jumatate nu citesc nici presa online si nici blogurile. "Ponderea internetului in mixul de media creste mai incet decat in alte piete, pentru ca nu intelegem inca pe deplin acest mediu. Nu vad cum mai devreme de doi-trei ani internetul poate capata o asemenea importanta", crede Cosmin Radoi, managing director la Grafitti BBDO.

Ar mai putea trece inca doi ani pana cand si piata de publicitate ar putea reveni la nivelul din 2008, cand a atins maxime istorice. Anii 2012-2013 sunt cei mai vehiculati atunci cand se pune problema unei reveniri, nu doar pentru acest domeniu, ci si pentru celelalte. Martin Macha, partener in cadrul Mercer pentru Europa Centrala si Orientul Mijlociu, afirma, facand referire la piata muncii, ca mai avem in fata trei ani in care putem recupera ce-am pierdut in 2009 si in care ne putem intoarce la nivelul din 2007 si 2008. In esenta, daca este sa judece la rece, publicitarii spun deschis ca ar trebui sa ne luam gandul de la o copie a anului 2008. Asta nu exclude insa cresteri care, pe alocuri, au inceput sa se simta deja.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
publicitate,
piata,
reclame,
scadere,
companii
/media-marketing/piata-de-publicitate-incepe-sa-isi-revina-o-urmeaza-si-economia-5914147
5914147
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.