Piata de publicitate incepe sa isi revina. O urmeaza si economia?

Postat la 19 aprilie 2010 28 afişări

Piata de publicitate a fost in permanenta oglinda economiei: daca anul trecut industria reclamelor s-a prabusit, a fost clar ca lucrurile stau rau mai in toate domeniile. Acum incepe sa-si revina, companiile apeleaza din nou la promovare ca impuls pentru cresterea vanzarilor. Inseamna ca isi revine si economia?

Cele mai mici bugete de marketing le-au avut sectorul energetic, auto, turismul si IT-ul, unde banii au fost cheltuiti in special in campaniile de mass-marketing, in promovarea online, in distributia de cataloage, mailing si PR. Din aceasta enumerare, in afara de companiile din industria auto, nu putem pune niciunul dintre domenii sub semnul neprevazutului. Cel putin in cazul companiilor din turism si din IT, niciodata nu s-a pus problema unei prezente agresive in vizorul public. Iar in ceea ce priveste sectorul auto, lucrurile au inceput sa se schimbe radical inca din primele zile ale anului. Practic, in acest moment, nu exista pauza publicitara in care sa nu vedem reclamele jucatorilor din piata auto, cu oferte de preturi mici, concepute in incercarea de a profita de proiectul Rabla, dar si pentru a elimina stocurile ramase de anul trecut.

Anul trecut a fost foarte important pentru companiile din orice domeniu sa stie ce, cum, cat si de unde cumpara clientii lor, dar si ce ii face sa aleaga un produs si nu altul. Un studiu realizat de compania de cercetare 360insights arata ca, atunci cand cauta informatii despre anumite categorii de produse sau servicii, cel mai adesea consumatorii romani se informeaza direct din magazine.

Este o regula care se aplica in special pentru produsele din categoria bunurilor de larg consum. Spre exemplu, in cazul produselor cosmetice sau al celor de menaj pentru casa, 42%, respectiv 49% dintre cumparatori se bazeaza pe informatiile din magazine. La fel se intampla, dupa cum este si firesc, la incal-taminte sau imbracaminte. Tocmai de aceea, criza a dus la cresterea numarului de promotii, tombole sau reduceri de pret la produsele alimentare, tendinta care se va mentine si anul acesta. Pentru publicitari, aceasta este departe de situatia ideala. "Unii clienti au crescut bugetele, altii le-au lasat neschimbate, iar unii le-au scazut. Nu inseamna ca e mai bine sau mai rau. Cu toate acestea, imi doresc sa putem realiza mai mult campanii de imagine si mai putin campanii de tip hard-selling, insa lucrul acesta depinde de contextul economic", spune Radu Florescu, CEO al Saatchi & Saatchi.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
publicitate,
piata,
reclame,
scadere,
companii
/media-marketing/piata-de-publicitate-incepe-sa-isi-revina-o-urmeaza-si-economia-5914147
5914147
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.