Ai cucerit medicul, ai cucerit si pacientul: Cum ajung medicamentele sa fie recomandate

Postat la 28 iunie 2010 1089 afişări

Fiecare doctor are un set de produse pe care le cunoaste de foarte multi ani, atat efectele si randamentul lor, cat si reactiile adverse. Pe o piata unde nu poti sa-ti vinzi produsul fara o reteta de la medic, mai important decat a-i capta direct atentia pacientului este sa intri in mintea doctorului si a farmacistului. Cum functioneaza o astfel de promovare?

Intrebati cat de deschisi sunt doctorii sa accepte noi produse cu care nu sunt obisnuiti, oficialii companiei sustin ca unii sunt conservatori si nu schimba usor tratamentele, in timp ce altii sunt dornici sa incerce. "Acest lucru depinde si de mai multi factori, pretul medicamentului fiind unul din cele mai importante", releva cei de la Labormed. Daca medicii specialisti au voie sa prescrie si marca in scrisoarea medicala, cei de familie ar trebui sa prescrie numai substanta activa, dar in multe cazuri se mentioneaza si nume de produse, bazandu-se pe experienta personala, dar si pe credibilitatea companiei farmaceutice. "Credem ca influenta cea mai mare la consumator o au totusi farmacistii, care sunt factorii de decizie in eliberarea unui brand pe baza de reteta", adauga reprezentantii Labormed.

Dan Zamonea, directorul general al Roche Romania, companie ce are in portofoliu numai medicamente ce se elibereaza pe baza de prescriptie medicala, admite ca activitatile de promovare ale Roche se indreapta numai spre acele medicamente noi, originale, care sunt inca sub protectie de patent, deci pentru care nu exista produse generice drept echivalent. "Medicii din Romania sunt extrem de bine pregatiti si receptivi la informatie stiintifica noua. Din experienta noastra, prescrierea unui anumit medicament este influentata atat de rezultatele publicate in literatura de specialitate, cat si de experienta personala a fiecarui medic", mai spune Zamonea.

Dragos Damian, CEO al Terapia-Ranbaxy, sustine ca pacientii trebuie sa inteleaga ca pentru acelasi fel de molecula este firesc sa plateasca cat mai putin, iar diferenta se face in functie de marca. Damian, care este si presedintele Asociatiei Producatorilor de Medicamente Generice din Romania, adauga ca rolul acestor campanii in cabinetele medicale si in farmacii este in primul rand de informare, pentru ca, fara sa le cunoasca efectele, medicii nu ar avea cum sa recomande un anumit tip de medicament. "Oricum, ca urmare a referentierii la molecula, companiile de generice au redus promovarea de produse pe baza de reteta", completeaza Damian, explicand astfel tendinta de a se axa pe medicamente fara prescriptie, platite din buzunarul pacientului. Daca anul trecut Terapia-Ranbaxy avea 250 de reprezentanti medicali care se ocupau de promovare, in 2010 a injumatatit numarul acestora.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
farma,
cabinet,
doctor,
produse
/media-marketing/ai-cucerit-medicul-ai-cucerit-si-pacientul-cum-ajung-medicamentele-sa-fie-recomandate-6446867
6446867
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.