Regele nopţilor albe - cum faci milioane de euro din cocteiluri, muzică şi femei frumoase

Autor: Cristina Roşca Postat la 17 februarie 2013 3781 afişări

Este cel mai înrăit clubber, dacă ne luăm după numărul de ore pe care le petrece weekend de weekend în localurile pe care le deţine. Este totodată un jongler care reuşeşte să se joace cu timpul, de la căderea serii şi până la răsăritul soarelui, timp pe care şi-l împarte între cele cinci localuri fratelli. Z

După un club şi un lounge următorul pas a fost o sală de evenimente în zona Floreasca. "Mihai (Popescu, n. red.) a transformat complet o hală industrială dezafectată într-o sală de evenimente." Aşa a apărut Fratelli Studio numărul 1. Mihai Popescu este de profesie designer şi este artistul grupului. El este cel care stă în spatele designului tuturor localurilor din grup. Ideile pentru amenjare se iau în grup, toţi cei patru acţionari participând la fiecare brainstorming. Mihai Popescu este însă cel care transformă proiectele în amenajări.

În grupul celor patru "Fratelli" fiecare are rolul său, stabilit de natura profesiei, însă deciziile importante se iau după consultări în grup. Liviu Popescu este omul de comunicare, Mihai Popescu este designerul, Nicu Mergeani se ocupă de partea mai puţin vizibilă a businessului, respectiv de zona juridică, în timp ce Dani Caramihai este însărcinat "cu restul", după cum spune chiar el. Cei patru au plecat la drum împreună în toate businessurile din domeniul HoReCa. Există o singură afacere unde nu sunt singuri. În cazul firmei de catering Flavours, deschisă în 2006, ei s-au asociat cu antreprenorul român Florin Bălu, cunoscut pe piaţa locală ca fondatorul lanţului Snack Attack. În timpul crizei financiare afacerile Snack Attack au căzut pradă scăderii consumului, iar compania a intrat în insolvenţă. Anul trecut a fost vândută către fondul de investiţii Global Eye, prezent pe piaţa locală în mai multe domenii precum modă, telecom şi imobiliare. Firma de catering a avut un alt parcurs. "Florin Bălu ne-a ajutat să dezvoltăm acest business. Am mizat pe evenimentele corporate, iar printre ultimele proiecte se numără congresul PPE la Bucureşti." Pentru acest proiect compania a participat la un pitch organizat în afara ţării. "Evenimentul dă bine pe cartea de vizită."

AU INVITAT CONSUMUL LA DANS. Într-o perioadă în care economia duduia şi consumul era în floare, expansiunea era cea mai logică decizie pentru businessul Fratelli. Astfel, la scurtă vreme după cea de-a treia deschidere a unui local au fost închiriate alte două terenuri în zona clubului Pescariu Sports & Spa unde urmau a fi deschise unităţi pe concepte diferite - un lounge cu meniu à-la-carte şi exact lângă, Fratelli Studio numărul 2, un club de weekend. Planurile nu s-au concretizat însă. După ce prima deschidere a fost bifată, în noaptea de 2 spre 3 ianuarie 2008 Fratelli Studio numărul unu a ars din temelii. Planurile au fost refăcute, iar forţele a trebuit repliate rapid. Lounge-ul a devenit club pe perioada în care aveau loc lucrările de reconstrucţie. Incendiul nu a făcut decât să amâne planurile de viitor ale grupului. Cu patru localuri în Bucureşti sub acelaşi brand, primul pas natural a fost expansiunea în provincie. Fratelli Timişoara a fost deschis în 2008 pe final de către un francizat. Doi ani mai târziu alţi doi francizaţi deschid la Constanţa. "Am ales să lucrăm de fiecare dată cu prieteni, pentru că în businessul acesta e nevoie de încredere. Sunt multe variabile greu de controlat." Extinderea a fost favorizată până în 2009 de doi factori, respectiv boomul economic şi puterea brandului, care reuşise să îşi formeze deja publicul propriu. După izbucnirea crizei, cel de-al doilea factor a fost cel care a continuat să încline balanţa în favoarea unor noi deschideri.

Chiar şi în lumea distracţiei criza a venit şi a făcut ordine. "A redus disponibilitatea clientului de a cheltui. Nu ştiu dacă au mai puţini bani, ştiu însă că nu mai sunt dispuşi să cheltuie la fel de mult ca înainte de 2008." În perioada de glorie a consumului - 2004 - 2008 - cel mai des curgea în pahare şampania. Whisky-ul şi votca, alături de derivatele lor, veneau pe următoarele poziţii. Astăzi, şampania - sinonimă cu petrecerea şi cu ideea de sărbătoare - a pierdut supremaţia în favoarea unei băuturi mai boeme, votca. Aşa că, în prezent, într-o seară bună, un local Fratelli poate vinde 100 de sticle de votcă. Modificarea comportamentului de consum s-a răsfrânt automat şi asupra businessului. "2010 a fost cel mai slab an. Toată criza se petrecea atunci la nivel psihologic. Anul trecut a fost cel mai bun." Cifra de afaceri a continuat să crească pe fondul expansiunii şi al diversificării businessurilor. Astfel, în martie 2010 cei patru Fratelli au redeschis sub propria administraţie Le Club, un membership club pentru expaţi şi executivi de top şi de nivel mediu. Iniţial, acest club a aparţinut Sofitel, însă ulterior a fost câştigat în urma unei licitaţii de Dani Caramihai şi asociaţii săi. Le Club era deja un business cunoscut pentru cei patru acţionari, în contextul în care Liviu Popescu ocupase mai multe poziţii în cadrul acestui club, printre care şi pe cea de director general. "Este un loc de socializare", ce cuprinde o zonă de spa - cu saune, piscină, hamam şi saloane de masaj -, una de fitness, un restaurant şi terenuri de tenis - unul interior şi unul exterior. "Este un business complementar pentru noi, un business de care am decis să ne ocupăm pentru că deja aveam baza de clienţi."

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/regele-noptilor-albe-cum-faci-milioane-de-euro-din-cocteiluri-muzica-si-femei-frumoase-10567246
10567246
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.