Povestea şefului Coca-Cola HBC România: ce planuri are gigantul băuturilor răcoritoare pe piaţa locală

Autor: Ioana Matei Postat la 30 martie 2014 2769 afişări

Franţa, Anglia, Rusia, Ucraina, Italia şi România sunt ţările pe care le-a bifat Stephane Batoux în carieră pentru a-şi împlini dorinţa de a ajunge director general. În România, a reuşit de două ori: după ce a condus timp de trei ani afacerile Danone România, a devenit responsabil pentru activităţile liderului de pe piaţa băuturilor răcoritoare, Coca-Cola Hellenic Bottling Company.

Povestea şefului Coca-Cola HBC România: ce planuri are gigantul băuturilor răcoritoare pe piaţa locală

Planuri pentru investiţii similare nu există pentru anul în curs, dar este posibil să fie în 2015, potrivit lui Batoux. Printre priorităţile lui din prezent se numără creşterea încrederii consumatorului român, „o provocare pentru majoritatea businessurilor“: „Lipsa de încredere în economia României este mai mare decât lipsa banilor. Există bani, dar banii sunt în bănci. Oamenii vor începe să cheltuiască mai mult în momentul când vor începe să creadă că viitorul este bun pentru ei“. Stephane Batoux este optimist în privinţa viitorului României şi vede semne în acest sens: „Un semnal foarte evident este traficul, mult mai aglomerat decât în anii anteriori“. Un alt semn primit de Batoux este discuţia cu un bancher care îi spunea că veniturile sunt în creştere, dar că oamenii ezită încă să îi cheltuiască. Aşteaptă răbdător acel moment, deşi cea mai mare slăbiciune a lui este nerăbdarea. Directorul general al CCHBC are însă de partea lui abilitatea de a simplifica lucrurile. Iar dacă ar fi să aleagă o frază care să îl descrie, ar adăuga, pe lângă simplificare, faptul că gândeşte out of the box şi concepe astfel soluţii, sfat pe care îl oferă constant şi celor trei copii ai săi.

Stephane Batoux nu ştie sau nu mărturiseşte care este următoarea oprire în cariera lui. Nu exclude posibilitatea de a deveni antreprenor, mai ales că deseori modul său de conducere a fost caracterizat drept unul antreprenorial, dar nu are încă ideea unei afaceri proprii. Managerul nu îşi doreşte să ocupe poziţia CEO-ului companiei Coca-Cola, Muhtar Kent, ci visează mai degrabă la un job care să îi permită să îşi urmeze aspiraţiile, dar şi să aibă timp pentru cele trei fiice. Iubeşte Londra, i-a plăcut să trăiască „la dolce vita“ în Italia, îi place să viziteze Parisul doar ca turist şi crede că Bucureştiul este oraşul unde fiicele lui ar putea să capete educaţia potrivită - fiicele sale învaţă la şcoala Franceză, unde tatăl lor ocupă, de anul trecut, poziţia de preşedinte al consiliului director. Pe lângă spiritul latin al românilor, lui Stephane Batoux îi place că în România „am senzaţia că orice este posibil“. Spune tuturor prietenilor francezi - care uneori au o viziune negativă despre ţară - că este mai uşor să trăieşti în Bucureşti decât în Paris, aici totul fiind mai accesibil.

„Dacă mă întrebaţi de visul meu de acum, acesta este să rămân aici, să mă bucur de viaţă.“ După experienţa carierei dezvoltate în şase ţări, Stephane Batoux a ajuns la 49 de ani la concluzia că „oraşul nu este atât de important, ci oamenii pe care îi aduni în jurul tău. Reţeaua şi prietenii fac diferenţa în conectarea cu oamenii şi cu ţara“.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/povestea-sefului-coca-cola-hbc-romania-ce-planuri-are-gigantul-bauturilor-racoritoare-pe-piata-locala-12352333
12352333
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.