Manager de vreme rea şi intraprenor all seasons

Autor: Ioana Matei Postat la 30 noiembrie 2015 2533 afişări

Manager de vreme rea şi intraprenor all seasons

Ce influenţează cel mai mult vânzările? „Marketingul este principalul influenţator, preţul poate să influenţeze, dar nu este suficient, însă trebuie să atingem inima consumatorului. Valoarea este un mix de preţ şi de sentiment, de cum acoperă nevoia, este un mix pentru a crea valoarea. Dacă ofer mai multă valoare prin acest mix, câştig cotă de piaţă”, descrie el reţeta succesului pe piaţa pe care activează. Lansările de produs, atât de importante în compania în care lucrează, constau în proporţie de 75% în cercetare şi 25% în instinct.

Deşi există şi diferenţe între consumatorii români şi cei de pe celelalte pieţe pe care le coordonează, există şi multe asemănări, pe care se concentrează pentru a livra programe uniforme: „Dacă mă întrebi de diferenţe astăzi, cea mai mare este legată de încredere: consumatorul din România are cea mai mare încredere, consumatorul grec, cea mai scăzută, din motive evidente, iar cel din Serbia caută mereu veşti bune. Ocaziile sunt diferite, nu contează atât de mult unde consumi, cu cine consumi Pepsi, ci sunt diferite ocaziile unde consumi Lay’s în România vs. Serbia şi Grecia, or, acest aspecte se observă şi în cifrele de consum, ne ajută să ne conturăm strategia.” El remarcă şi cum consumul în România şi cel din Turcia sunt identice, iar ceea ce face diferenţa între cele două ţări este populaţia. Comparând cu Polonia, observă că, dacă în România consumul mediu de chipsuri este de 500 grame pe an, în Polonia acesta este de trei ori mai mare, aşa că „este loc de creştere“.

Strategia nu a putut evita consumatorul digital: „Avem multe de făcut în acest sens, este o zonă în care plănuim să investim, să avem o înţelegere mai bună a viziunii consumatorului şi trebuie să învăţăm cum să îl abordăm în acest mediu digital, nu este vorba despre advertising, ci despre crearea conţinutului, de a face consumatorul să creeze conţinut sub umbrela brandului tău.“

Concluzionând, lui Levent Yuksel îi este greu să îşi descrie punctele forte, dar le enumeră pe cele necesare unui lider de succes: stabilirea agendei unei companii, capacitatea de a fi un om pe care ceilalţi să îl urmeze, de a fi deschis la provocări, la riscuri, la inovaţii, de a avea abilităţi excelente de a lucra cu oamenii: „Un lider ar trebui să fie capabil de asemenea să construiască reţele de contacte, atât în interiorul organizaţiei pe care o conduce, cât şi în exteriorul acesteia”.  Liderii trebuie să aibă însă şi modele, iar Yüksel îi consideră mentori pe toţi directorii generali cu care a lucrat de-a lungul timpului, deoarece de la fiecare dintre ei a învăţat noţiuni precum aprecierea oamenilor cu potenţial, dar şi cum să fie mereu competitiv, să se reinventeze ori să îşi facă locul de muncă mai plăcut. „Dacă cineva mă întreba ce mă face să cred că voi avea succes ca director general, i-aş fi spus că tocmai lucrurile pe care le-am învăţat de la directorii generali cu care am lucrat de-a lungul timpului”, povesteşte Yüskel, care consideră că este OK să faci greşeli în viaţa profesională, atâta timp cât înveţi din ele. Din acest punct de vedere, consideră că cea mai mare greşeală făcută s-a întâmplat la debutul carierei sale: „Nu am fost atent la început la modul cum îmi cheltuiam timpul. Acum văd că sunt multe oportunităţi prin care aş putea să am un rol activ în societate. Puteam să-mi divid timpul între anumite activităţi”.

În prezent, Levent Yüksel îşi organizează bine timpul, are cam 3-4 întâlniri pe zi şi încearcă să aibă un echilibru cât mai bun între viaţa de familie şi muncă: „Încerc să ajung acasă devreme, între 7 şi 7:30, în cel puţin două seri pe săptămână şi totodată, pentru sănătatea mea fizică, încerc să petrec cel puţin două seri făcând exerciţii fizice sau înotând“. Weekendurile le dedică în totalitate familiei, iar cel mai plăcut loc în care îi place să le petreacă este în Bodrum, în Turcia. Recunoaşte că nu l-ar fi deranjat să-şi îndeplinească visul de a fi antreprenor şi de a conduce una dintre marile companii din domeniu în Turcia, dar spune că spiritul său de antreprenor a fost „bine hrănit“ în cadrul PepsiCo: „Nu m-ar fi deranjat să fiu un om de afaceri de top din Turcia, puteam să am propria companie acolo; mi-ar fi plăcut să-mi cresc propria afacere, dar spiritul antreprenorial pe care îl am este bine hrănit aici, sunt fericit unde sunt acum, e potenţial de a face mai bine mereu“.  Dacă i s-ar oferi un alt post în companie, nu ar ezita să îl accepte: „La PepsiCo totul este interesant, sunt de 20 de ani aici, iar sufletul, mintea şi corpul meu sunt parte a companiei. Aş face tot ce îmi cere PepsiCo, aş putea să merg oriunde“.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/manager-de-vreme-rea-si-intraprenor-all-seasons-14903886
14903886
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.