Inteligenţă românească, servicii globale

Autor: Florin Casota Postat la 20 februarie 2017 3914 afişări

Cu 450 de angajaţi şi clienţi în 17 ţări, OSF este o companie înfiinţată de patru români care au gândit din start afacerea la nivel global şi nu s-au limitat la a face business doar în ţară.

RIGUROZITATE FLEXIBILĂ

Deşi predică organizarea, rigurozitatea şi munca conştiincioasă, antreprenorul vede dezvoltarea de programe software ca pe o activitate creativă ce nu trebuie îngrădită într-un program tradiţional. „Mă miră faptul că şi acum mai sunt companii din domeniul IT care încă mai tratează oamenii ca la fabrică - cu cartela la intrare şi ieşire, program de la nouă la cinci şi cu asta basta”, spune el. Pentru că OSF este orientată către creativitate, iar antreprenorul spune că vrea să facă management prin rezultate şi nu pe baza prezenţelor la birou. „Nu mă interesează că eşti prezent de la nouă la cinci. Pe mine mă interesează ca proiectul să avanseze, să ai rezultate”, spune el. Szatvanyi este un adept al modului de lucru flexibil, chiar dacă este de acasă sau de la birou şi încurajează managerii să-şi organizeze echipele astfel încât să sporească creativitatea. „Avem birou în Brazilia la Rio, oamenii ăia trebuie să stea două ore în trafic în fiecare zi, dacă trebuie să meargă la birou.”

OSF este furnizor de servicii pentru mai multe companii din domenii diverse, însă clienţii nu au venit toţi deodată, ci după ani de activitate. Cum a convins clienţii? „Artă şi precizie”, glumeşte Szatvanyi, revenind serios repede: „A fost o bătălie. Totul se construieşte din aproape în aproape, faci o treabă bună, clientul te recomandă şi tot aşa”. Totuşi, care sunt mecanismele din spatele creşterilor anuale de 15-30? „Şmecheria este să ştii în ce direcţie mergi. Trebuie să fii concentrat, să cunoşti direcţia în care mergi şi cum să strângi cărămizile pe care le pui la fundaţie.” Antreprenorul apreciază că are flerul necesar pentru a construi fundaţia, în acelaşi timp recunoscând meritele echipei sale, de care este mândru: „Când mă duc la război, eu ştiu că spatele îmi este acoperit”.

BACALAUREATUL ÎN BUSINESS

Un produs cu care compania se mândreşte este OSF UnifyCommerce, produs destinat retailerilor, care a fost premiat de către Salesforce, lider global pe segmentul CRM, cu premiul Salesforce’s Partner Innovation Award pentru categoria Retail; anul trecut, premiul a fost obţinut de Deloitte. Anual, premiile Salesforce Partner Innovation Awards recunosc eforturile şi realizările partenerilor Salesforce în categoriile Consultanţă şi Aplicaţii Inovatoare pentru proiectele de implementare a soluţiilor la clienţii finali şi pentru gradul în care acestea au impact în succesul afacerilor.

Produsul oferă retailerului posibilitatea de a vedea cum un client interacţionează cu magazinul, cu produsele sale; astfel, apare posibilitatea pentru retailer să vadă într-un loc centralizat tot ce clientul respectiv face online, pe mobile şi în magazin, prin intermediul POS‑ului sau al altor aplicaţii specifice. Astfel, înarmat cu aceste informaţii, un retailer ar putea personaliza procesul de shopping. „Dacă ştiu că ai cumpărat o lamă de ras, data viitoare când intri online o să-ţi dau o cremă de ras; sau când intri în magazin, îţi ofer discount special la crema de ras. Pot să-ţi dau un SMS, să-ţi trimit în browser ceva special pentru tine”, spune Szatvanyi.

Produsul a fost conceput pentru a permite comercianţilor cu amănuntul să aibă acces la tot ceea ce trebuie să ştie despre acţiunile şi preferinţele consumatorilor: informaţii despre comenzile plasate, produsele sau paginile accesate, lista de dorinţe, produse abandonate şi multe altele. Totodată, produsul oferă o privire de ansamblu a datelor acestora într-un panou (Key Performance Overview) ce conţine informaţii despre istoricul clientului, numărul, valoarea totală şi medie a comenzilor, puncte de loialitate acumulate, numărul cazurilor de customer service, scorul recenziilor etc.

Un exemplu pentru implentarea OSF UnifyCommerce este cazul Predator Nutrition, retailer de produse nutriţioniste din Marea Britanie; Szatvanyi spune că, în urma utilizării produsului OSF, firma şi-a redus timpul de încărcare a paginilor, a implementat utilizarea mai multor valute şi a oferit suport pentru extinderea internaţională, dar şi o rată de conversie a traficului de pe site cu 50% mai mare.

Dezvoltarea produsului a început în 2013 şi deşi îl consideră foarte bun, Gerard Szatvanyi spune că mai sunt lucruri de îmbunătăţit, iar dezvoltarea OSF UnifyCommerce va continua. „Sunt foarte mândru că am reuşit să câştigăm premiul Salesforce. Suntem într-o companie foarte bună acolo.” Pentru el, acest premiu nu este doar unul care arată aprecierea Salesforce, ci mai mult de atât, înseamnă „terminarea adolescenţei (a companiei) şi recunoaşterea faptului că ne jucăm cu cei mari. Practic, jocul serios abia acum începe”.

Gerard Szatvanyi poartă „pantofii” de CEO al OSF, dar de-a lungul anilor a avut mai multe roluri: s-a ocupat de programare, project management sau customer support. „Nu îmi este jenă nici acum dacă trebuie sa fac customer support la un client. Nu e nicio ruşine. Îmi place să-mi bag nasul, îmi place să discut cu clienţii, îmi place să fiu implicat pe cât se poate”, explică el gradul actual de implicare în companie. Mărturiseşte că îi place să ştie ce se întâmplă în OSF, să vadă la ce se lucrează, să înveţe noile tehnologii utilizate. De aceea, deşi locuieşte în Quebec, jumătate de an o petrece pe drum vorbind cu parteneri, cu angajaţi, „pe unde cere afacerea să fiu”.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.