Imobiliare in stil italian

Postat la 27 noiembrie 2007 156 afişări

Isi cauta terenurile pe Google Earth si le cumpara dupa ce da o tura cu elicopterul, sa vada „intreg peisajul“. Stefano Albarosa, CEO al grupului Cefin, unul dintre cei mai expansivi oameni de afaceri italieni din Romania, are in diferite faze de dezvoltare proiecte imobiliare de un miliard de euro, iar din primavara anului viitor vrea sa vada cursele de Formula 1 la showroom-ul Ferrari pe care il construieste peste drum de aeroportul Otopeni.

Boom-ul imobiliar ce a urmat a schimbat centrul de interes al holdingului, iar partea de real estate a capatat o importanta tot mai mare. De la cele cateva hectare pe care le avea pana in 2000, Cefin a ajuns acum la 2,5 milioane de metri patrati de teren. Spatiile care asigurau activitatea dealerului de camioane sunt acum puse in umbra de proiectele de sute de mii de metri patrati.

Noile investitii s-au succedat cu repeziciune, la fel si partenerii in aceste proiecte. Albarosa a ramas un manager care rezista cu greu in birou, preferand sa umble dupa noi oportunitati. Italianul se duce sa vada fiecare teren pe care il cumpara, nelasand nicio achizitie de terenuri exclusiv in sarcina subordonatilor. „Pun agentii sa-mi caute mai multe parcele, ma duc acolo, ma plimb, ma duc cu elicopterul sa vad ce este de sus. Incerc sa simt anumite emotii, iar acest lucru nu il poate face nimeni pentru tine“, apreciaza Albarosa.

El crede ca uneori diferente de cateva zeci de metri iti pot strica proiectul. De aceea au fost foarte multe terenuri cumparate intamplator. „Te duceai sa vezi un lot si cumparai altul“, spune Albarosa, dand exemplul unei parcele cumparate recent la Arad pe care a vazut-o din elicopter, „pentru ca din drum nu se vedea prea bine“. Iar cautarea nu se poarta numai la fata locului, ci si pe internet, Albarosa fiind un client fidel al Google Earth. „Aceasta este cea mai complexa parte a activitatii unui dezvoltator: sa intelegi ce faci pe un teren“, considera presedintele Cefin, care se declara extrem de pasionat de piata imobiliara, desi intrarea sa in afaceri, cum am vazut, a avut prea putin de-a face cu acest domeniu.

Si totusi, este posibil ca in cativa ani, Albarosa sa se lanseze in alte afaceri, trecand piata imobiliara in plan secund, asa cum sectorul auto a fost inlocuit in urma cu cativa ani de real estate. El este de parere ca „este o limita in care poti sa faci cu adevarat ceva nou“, iar in doi-trei ani ar putea urma un nou business. Cu atat mai mult cu cat, din punct de vedere operational, si-a delegat mai de mult atributiile, admitand ca a avut mare noroc cu managerii romani.

„Nu cred ca sunt un manager foarte bun la nivel de gestiune“, recunoaste Stefano Albarosa, „dar am un apetit ridicat pentru dezvoltarea de noi proiecte.“ Astfel ca este de asteptat ca, dupa camioane, anvelope, troleibuze, spatii logistice si apartamente, sa urmeze noi idei de afaceri. „Mi se pare foarte incitant domeniul energiilor alternative“, spune Albarosa, spunand ca ar putea intra in aceasta afacere peste cativa ani. Si aici flerul are rolul sau, marturiseste el, adaugand ca deja a inceput sa se informeze asupra domeniului, mergand la seminarii sau forumuri.

Pana atunci insa, la anul va deschide in parteneriat cu omul de afaceri Ion Bazac si sotia acestuia, Camelia, primul dealership Ferrari din Romania. Camelia Bazac a fost responsabila pentru brandul Maserati, adus de AutoItalia in Romania. Cand vine vorba de Ferrari, Albarosa se entuziasmeaza brusc. Cauta grabit pe laptop o imagine sa ne prezinte cum va arata „un altfel de dealership“. Nu va fi doar un loc in care aduci masina si faci reparatii, explica el, ci un spatiu social, cu bar, cu terasa, cu padoc, cu magazine - pentru ca Ferrari „nu trebuie sa fie doar o afacere in sine“, ci o lectie despre experienta brandului.


De la Iveco la Ferrari

Planurile imobiliare

Agentii calutului cabrat

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/imobiliare-in-stil-italian-1064369
1064369
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.