Imobiliare in stil italian

Postat la 27 noiembrie 2007 156 afişări

Isi cauta terenurile pe Google Earth si le cumpara dupa ce da o tura cu elicopterul, sa vada „intreg peisajul“. Stefano Albarosa, CEO al grupului Cefin, unul dintre cei mai expansivi oameni de afaceri italieni din Romania, are in diferite faze de dezvoltare proiecte imobiliare de un miliard de euro, iar din primavara anului viitor vrea sa vada cursele de Formula 1 la showroom-ul Ferrari pe care il construieste peste drum de aeroportul Otopeni.

La fel ca si pana acum, planurile de viitor ale lui Stefano Albarosa se bazeaza foarte mult pe intuitie. In urma cu mai bine de un deceniu, Stefano Albarosa, pe atunci unul dintre cei mai tineri manageri din organigrama Iveco din Europa, lasa un job foarte bine pozitionat si platit, dupa cum spune chiar el, pentru a lua calea antreprenoriatului, prin fondarea unei companii in Romania care sa se ocupe cu importul de camioane fabricate de producatorul italian.

„Am lucrat la Iveco in Ungaria, din 1991 in 1994, in functia de market manager si cautam persoane care sa devina dealeri Iveco“, isi aminteste Albarosa. Din 1994 a fost extinsa zona de activitate, pentru a include si Romania si Bulgaria. „A devenit foarte tentant sa dezvolt activitatea pe cont propriu.“ Astfel ca in 1995 pune bazele Cefin, afacere detinuta de familia Albarosa si de o alta familie din Italia, Orecchia (care are in Italia, de cateva decenii, afaceri cu masini Fiat).

Decizia lui Albarosa a fost luata desi in familia sa nu a existat, sustine el, o traditie antreprenoriala, si in plus, mediul de afaceri din Romania nu parea deloc favorabil la momentul respectiv. Chiar si asa, la inceputul lui 1996 Albarosa castiga o franciza pentru distributia Iveco la Bucuresti. Iar de-aici, grupul s-a extins constant, toate celelalte afaceri fiind construite in jurul nevoii de dezvoltare a activitatii de import de vehicule de transport.

Spre exemplu, o mare problema spre sfarsitul anilor '90 pentru transportatori (principalii clienti ai Cefin) era atragerea finantarilor pentru dezvoltarea flotei. De aceea, Albarosa a pus bazele Afin Leasing, afacere in care a atras (cu o participatie de 50%) grupul Iveco. Afacerea s-a dezvoltat rapid, transformandu-se intr-una dintre cele mai mari firme de leasing de pe piata romaneasca, iar anul trecut Iveco a preluat intreaga companie. „Toate activitatile au pornit de la afacerea auto“, adauga Albarosa, care da ca exemplu importul de piese de schimb, productia de caroserii pentru camioane si resaparea cauciucurilor. „La vremea respectiva, in 2002, in Romania nu erau prea multi carosieri, ceea ce ne afecta vanzarile de camioane. Nu sunt multi cei care stiu, dar producatorul de camioane - fie el Iveco, Renault sau Mercedes - face de fapt doar cabina si sasiul, restul fiind construit de carosierii independenti.“ Acum, Eurobody (compania din cadrul grupului Cefin care se ocupa de aceasta activitate) realizeaza 1.600 de caroserii pe an, ceea ce ii confera, potrivit propriilor estimari, o cota de aproximativ 40% din piata romaneasca. In acelasi timp, fabrica de resapare a cauciucurilor face cam 18.000 de anvelope de camion pe an.

Mai exista inca o activitate de productie, prin intermediul careia grupul Cefin isi completeaza veniturile pana la pragul de aproximativ 300 de milioane de euro, pe baza parteneriatului cu un bun prieten al italianului, omul de afaceri Cristian Gavra, care conduce Astra Bus Arad (una dintre firmele desprinse din cadrul fostei fabrici de vagoane Astra Arad). Compania are in prezent in derulare o investitie in extinderea capacitatii de productie. „Vrem sa incepem de la anul sa incercam sa exportam troleibuze facute la Arad“, spune Albarosa.

Dezvoltarea imobiliara, adica domeniul pentru care este acum cunoscut in mod deosebit Cefin, a plecat tot de la camioanele Iveco. „Initial, divizia de imobiliare s-a ocupat de construirea showroom-urilor si a service-urilor pentru autovehiculele importate de noi. Mai tarziu, din 2002, ne-am gandit sa cladim sedii si pentru clientii nostri.“ Asa ca, natural, activitatea de dezvoltare imobiliara a inceput cu un parc logistic - Cefin Logistic Park -, pentru ca, avand acolo sediul companiei, grupul intentiona sa aduca si clientii in vecinatate.

Odata primul pas facut, urmatorii au venit logic, mai ales ca intre timp se prefigura o explozie a pietei imobiliare, iar fondurile de investitii din Austria dadeau tarcoale de ceva vreme, doua dintre ele - CA Immo si Europolis - achizitionand primele cladiri de birouri in anul 2003.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/imobiliare-in-stil-italian-1064369
1064369
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.