De şase ori CEO - cum să conduci simultan Cosmote, Romtelecom, Germanos, Sunlight, Zapp şi Nextgen

Autor: Anca Arsene-Barbulescu Postat la 24 octombrie 2011 394 afişări

Stefanos Theocharopoulos este din acest an cel mai puternic executiv din telecomul românesc. Conduce nu doar afacerile de aproape 1,2 miliarde de euro ale operatorilor de telecomunicaţii Cosmote şi Romtelecom, ci şi operaţiunile Germanos, Sunlight, Zapp şi Nextgen. În total, şase companii care îl ţin cea mai mare parte a timpului într-o sală de şedinţe.

După un an însă a făcut o nouă schim-bare în carieră. S-a mutat într-o companie care avea să devină mai târziu Vodafone Grecia, unde a trebuit să construiască o echipă care să consilieze executivii cu privire la tehnologiile folosite, să testeze sistemele şi să îmbunătăţească performanţele reţelelor. Tot din pură întâmplare a ajuns astfel să se specializeze într-un domeniu foarte specific la acea vreme, anume creşterea acoperirii reţelelor de telecomunicaţii de interior. "În urmă cu 10-12 ani semnalul în clădiri mari precum aeroporturi sau stadioane era foarte prost", îşi aminteşte executivul care a devenit în scurt timp unui dintre puţinii experţi din Europa pe asemenea probleme - a fost, de exemplu, cel care a gândit întreg sistemul de antene pe care îl foloseşte şi astăzi aeroportul din Atena. "După o perioadă însă, a devenit plictisitor şi foarte solicitant. Era un job foarte bun, dar care nu-mi dădea nici măcar ocazia să-mi cheltui salariul", spune executivul.

Aşa s-a încheiat practic capitolul de inginerie din cariera lui Stefanos Theocharopoulos. S-a angajat ca director tehnic la OTE International, divizie a grupului elen de telecomunicaţii care se ocupa de activitatea din pieţele străine, unde a fost în principal responsabil de creionarea de strategii şi planuri de business, o componentă a meseriei cu care nu intrase până atunci foarte mult în contact. "S-ar spune că am schimbat multe joburi, lucru nu foarte bine privit atunci când eşti evaluat pentru o poziţie de top management, dar în realitate au fost doar cinci companii, asta dacă pun la socoteală şi perioada în care am făcut consultanţă."

În România va rămâne încă cel puţin trei ani, cât durează mandatul pe care îl are la operatorul de telefonie fixă, cablu şi internet a cărui conducere a preluat-o în urmă cu câteva luni. "La Romtelecom vreau să fac ce am făcut şi la Cosmote", rezumă Stefanos Theocharopoulos planurile pentru următoarea perioadă, fără să explice însă exact ce presupune acest obiectiv. În linii mari, Theocharopoulos a reuşit la Cosmote ceea ce n-a reuşit niciun alt executiv din telecom, anume să crească în permanenţă veniturile şi baza de clienţi. Afacerile operatorului de telefonie mobilă au fost anul trecut de trei ori mai mari decât în 2007, în timp ce competitorii Orange şi Vodafone au înregistrat scăderi, mai ales în ultimii ani de criză, când şi piaţa de telecom în ansamblu a suferit o contracţie.

Nu poate fi vorba de aceleaşi realizări şi la Romtelecom, în condiţiile în care operatorul s-a confruntat multă vreme cu pierderi considerabile de clienţi şi implicit cu venituri în scădere, ci mai degrabă despre o stabilizare a afacerilor şi a profitului operaţional. Pe lista priorităţilor lui Stefanos Theocharopoulos se află totodată şi o serie de investiţii în infrastructură şi nu numai, în condiţiile în care OTE a investit până acum în Romtelecom şi Cosmote peste trei miliarde de euro. Şi nu în ultimul rând, şeful celor două companii se va ocupa tot mai mult de ambalarea serviciilor în pachete pe care consumatorii pot să le personalizeze în funcţie de consum.

"Dacă aş fi fost întrebat acum câteva luni cum văd anul 2010, probabil că aş fi fost uşor optimist. România depinde însă foarte mult de contextul european, lucru care se reflectă inclusiv în domeniul telecom", crede şeful Romtelecom şi Cosmote. Se arată implicit destul de rezervat cu privire la evoluţia industriei, cu atât mai mult cu cât preţurile pentru serviciile de telecomunicaţii nu fac decât să scadă în continuare. De altfel, România are cel mai mic venit mediu per utilizator din Europa, dacă nu chiar din întreaga lume, după cum spune Theocharopoulos, lucru care cu greu va mai putea fi corectat. "Consumatorii s-au învăţat prost. Au văzut că pot plăti puţin pentru servicii şi nu mai sunt acum dispuşi să cheltuie mai mult", spune executivul.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/de-sase-ori-ceo-cum-sa-conduci-simultan-cosmote-romtelecom-germanos-sunlight-zapp-si-nextgen-8889909
8889909
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.