CEO-ul MasterCard are în plan creşteri de două cifre pentru plăţile electronice efectuate din România

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 26 octombrie 2015 1618 afişări

Cosmin Vladimirescu a început să folosească un card în 1996, când el era la liceu, iar MasterCard intra pe piaţa din România. 19 ani mai târziu, Cosmin Vladimirescu este CEO al MasterCard şi are în plan creşteri de două cifre pentru plăţile electronice efectuate din România.

Atunci a aflat că MasterCard are planuri de dezvoltare. „Era o organizaţie care putea oferi multă expunere internaţională, cu un brand pe care-l cunoşteam mai mult din experienţa din publicitate.“ Piaţa cardurilor era încă în pragul exploziei. „M-am gândit că aş putea regăsi acolo efervescenţa din primii ani de publicitate“. Astfel că, după o serie de interviuri care au avut loc şi în ţară, şi în străinătate, a fost angajată pentru a reprezenta compania în România. Mai apoi, dată fiind experienţa pe care o avea în publicitate şi în media, a preluat şi coordonarea activităţor de marketing din România şi din alte 11 ţări. Apoi, ca urmare a noii structuri regionale a MasterCard Europe privind Europa Centrală şi de Sud-Est, abordare care a însemnat şi reorganizarea regiunilor unde compania opera, a ocupat poziţia de operations manager România şi Bulgaria, MasterCard Europe. În 2005 MasterCard a deschis un birou şi la Bucureşti, de unde, în calitate de general manager southeastern countries, Denisa Mateescu s-a ocupat de toate operaţiunile şi de activităţile de marketing din România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Bosnia, Macedonia şi Albania. În biroul de la Bucureşti, ea a reprezentat interfaţa dintre MasterCard şi băncile partenere din România şi dintr-o regiune extinsă.

Chiar dacă expunerea companiei este mare, atât Denisa Mateescu, cât şi Cosmin Vladimirescu coordonează activitatea MasterCard cu o echipă mică, în care lucrează acum 15 persoane.

De fapt, unul din aspectele care l-au determinat pe Cosmin Vladimirescu să accepte oferta de la MasterCard din 2007 a fost dimensiunea echipei, de doar „o mână de oameni“. Deşi a avut şi alte oferte, care ar fi presupus coordonarea unor departamente cu zeci de oameni, a ales să îşi continue cariera într-o companie ce oferea o privire de ansamblu asupra pieţei. „A fost chimie cu organizaţia, a fost chimie cu echipa MasterCard, a fost ceva la nivel molecular, pentru că echipa avea doar trei-patru oameni. A fost momentul potrivit pentru mine, a fost exact ceea ce îmi doream. Celelalte două oferte erau mult mai confortabile pentru mine, pentru că ar fi trebuit să fac cam ce făceam şi în momentul respectiv. Oferta MasterCard însemna că voi fi un one-man show, ceea ce a fost o provocare pentru mine. A fost un pas mare în a ieşi din zona de confort, dar asta îmi doream atunci“, povesteşte Vladimirescu. „Pentru mine, şansa de a lucra cu MasterCard şi de a interacţiona cu tot sistemul bancar din România, de a avea această viziune asupra pieţei şi de a putea lua nişte decizii strategice care să aibă impact asupra economiei româneşti a reprezentat un stimulent mult prea puternic.“

Trecerea de la o echipă mare la una de patru-cinci oameni nu a reprezentat o problemă pentru Cosmin Vladimirescu, care spune că a învăţat câte ceva de la fiecare persoană alături de care a lucrat. „Cel mai interesant în perioada aceea a fost că eram o mână de oameni, drept pentru care fiecare era singur şi avea nevoie de ajutor, aşa că ne suplineam unii pe alţii. Am făcut şi un pic de business development, şi un pic de operaţiuni, probabil am cărat şi nişte baxuri cu hârtie pentru copiator, am făcut de toate şi mi-a plăcut foarte mult, pentru că a fost o schimbare importantă; veneam dintr-o organizaţie mare unde aveam o echipă mare, cu mulţi oameni în jurul meu, şi deodată totul a devenit virtual. Erau colegii de la franciză din Waterloo, colegii de licensing din Statele Unite, erau oameni cu care discutai de cinci ori pe zi şi totuşi nu îi cunoşteai decât mult mai târziu. Mi-a plăcut foarte mult faptul că am fost nevoit să fac lucruri pe care nu le făcusem până atunci, dar şi faptul că trebuia în permanenţă să învăţ.“

Crede că cei de la MasterCard l-au angajat pentru că şi-au dat seama de nivelul pasiunii sale pentru carduri. „Au fost mulţi candidaţi atunci, oameni care au aplicat pentru poziţie. Eu am fost pus pe listă de oamenii din biroul de atunci, probabil că eram vizat de ceva timp, dar cred că diferenţa a făcut-o pasiunea.“ În 2010, Cosmin Vladimirescu a devenit country manager pentru Moldova şi sales manager pentru România, iar în 2012 a devenit country manager pentru România.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/ceo-ul-mastercard-are-in-plan-cresteri-de-doua-cifre-pentru-platile-electronice-efectuate-din-romania-14860235
14860235
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.