Cele trei fete ale împăratului electrocasnicelor conduc de la Rădăuţi o afacere de 40 de milioane de euro

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 15 decembrie 2013 25174 afişări

Viorica Harja, Lăcrămioara Mihalescul şi Daniela Bîzgan sunt cele trei fete ale lui Dumitru Mihalescul, care a clădit afacerea Marelvi, cel mai mare distribuitor de electronice şi electrocasnice.In companie sunt implicaţi şi toţi cei trei gineri ai antreprenorului, care coordonează, fiecare, afaceri conexe cu Marelvi: o reţea de magazine, un magazin online şi divizia de service.

Mai apoi l-a cunoscut pe Gheorghe Flutur şi „mi-a plăcut foarte mult datorită lucrurilor pe care le-a făcut pentru judeţul Suceava, chiar dacă alţii comentează una sau alta. Este un om puternic care a adus resurse pentru investiţii, prin fonduri europene, ceea ce a influenţat dezvoltarea oraşului Suceava, exemple fiind centura oraşului, turismul din zonă şi conceptul «Produs în Bucovina»."

Anul trecut, antreprenorul s-a înscris din nou în cursa electorală. „Am candidat pentru un colegiu mic, nu neapărat cu gândul de a câştiga, pentru că vedeam cum stau lucrurile, ci pentru că trebuia să candideze cineva. Nu-mi pare rău„, declară Mihalescul. Spune despre sine că este „foarte activ şi în afară de afaceri trebuie să mai fac ceva, nu am stare".

Omul de afaceri spune că „România nu funcţionează pentru că nu avem oameni de calitate în administraţie, de la nivel de judeţ. Aici ar trebui să se schimbe, iar cei mai mulţi oameni spun că nu intră în politică pentru că e murdară. Atunci înseamnă că le convine să fie uşor de manipulat. Noi spunem că schimbarea trebuie să fie sus; e adevărat, trebuie legi bune, dar dacă nu are cine să le pună în practică degeaba aşteptăm să se întâmple. Nu am nimic cu nimeni, cu niciun partid, îmi place să fiu prieten cu toţi, dar aş vrea să schimb ceva în bine".

După 19 ani de antreprenoriat, Dumitru Mihalescul spune că nu mai e implicat în afacere pentru bani, chiar dacă acesta a fost motivul iniţial. „Îmi place acţiunea şi mă simt angajat, nu acţionar„, spune el. N-a vrut să înstrăineze firma şi spune că discuţii de vânzare au fost, dar nu au avansat, chiar dacă „am curaj să încep de la zero o altă afacere; am idei, dar n-am timp. Acum sunt alte vremuri şi se poate câştiga şi în agricultură, în zootehnie sau în turism".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/cele-trei-fete-ale-imparatului-electrocasnicelor-conduc-de-la-radauti-o-afacere-de-40-de-milioane-de-euro-11775207
11775207
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.