Cele trei fete ale împăratului electrocasnicelor conduc de la Rădăuţi o afacere de 40 de milioane de euro

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 15 decembrie 2013 25174 afişări

Viorica Harja, Lăcrămioara Mihalescul şi Daniela Bîzgan sunt cele trei fete ale lui Dumitru Mihalescul, care a clădit afacerea Marelvi, cel mai mare distribuitor de electronice şi electrocasnice.In companie sunt implicaţi şi toţi cei trei gineri ai antreprenorului, care coordonează, fiecare, afaceri conexe cu Marelvi: o reţea de magazine, un magazin online şi divizia de service.

MAI BINE ACUM. Tocmai din acest motiv, antreprenorul preferă perioada de acum, „nu pentru că lucrurile sunt mai uşoare, ci pentru că sunt mai stabile„. El îşi aminteşte că pe vremea când firma era mai mică era greu să convingă managerii şcoliţi în multinaţionale să vină la Marelvi. „Acum e uşor, pot găsi un om.„ În termeni de vânzări, cel mai greu an din criză a fost 2009. Daniela Bîzgan, director general adjunct al Marelvi, spune că „2009 a fost cu siguranţă cel mai greu an din criză. Noi am avut o scădere, dar nici nu s-a comparat cu declinul pieţei„. Atunci compania a închis două depozite pentru a le muta în Capitală, deoarece „Bucureştiul este mult mai oportun pentru stilul nostru de business".

Conform celor mai recente date ale companiei de cercetare de piaţă GfK, primele trei trimestre ale acestui an au avut rezultate pozitive în domeniul electro-IT. Al treilea trimestru a fost cel mai bun pentru piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată atât în ceea ce priveşte valoarea totală, de 410 milioane de euro, cât şi rata de creştere, de aproape 6% faţă de acelaşi trimestru al lui 2012, conform studiului GfK Temax. Pe ansamblu, piaţa electrocasnicelor mari a ajuns la o rată de creştere de 8% faţă de trimestrul III 2012, datorită evoluţiei aparatelor încorporabile, principalul motor de creştere al categoriei, conform GfK Temax.

Piaţa maşinilor de spălat a depăşit aşteptările, cu o creştere de 14% în trimestrul III 2013 faţă de perioada similară a lui 2012, evidenţiindu-se clar o tendinţă către maşinile cu încărcare frontală cu o capacitate mai mare şi eficienţă energetică ridicată. În acelaşi timp, al treilea trimestru s-a dovedit a fi dificil pentru piaţa frigiderelor, care a înregistrat o stagnare din punctul de vedere al valorii şi volume mai mici, dar cu vânzări mai mari pentru produsele cu tehnologia „frost free„ încor-porată. Alături de cuptoarele cu microunde, care au revenit pe creştere, toate categoriile de pe piaţa electrocasnicelor mari, mai puţin cea a aragazurilor, sunt acum pe un trend ascendent în ceea ce priveşte valoarea şi au contribuit la dezvoltarea pozitivă a sectorului în ansamblu, mai arată studiul GfK Temax.

Or tocmai dinamismul electrocasnicelor încor-porabile a determinat constituirea unei echipe dedicate acestui tip de produse, care au un specific de vânzare aparte, vânzările cele mai mari fiind înregistrate prin intermediul partenerilor specializaţi în mobilier, ca Rovere Mobili, Casa Rusu sau Lemet. Marelvi are două echipe distincte de vânzări, una dedicată magazinelor de electro-IT şi alta pentru retailerii de mobilier. Compania aprovizionează 300 de clienţi, care au în total în jur de 600 de spaţii de vânzare, între care se numără reţeaua electro-IT Flanco, eMAG, magazinele independente, reţele internaţionale (Auchan, Cora, Real, Baumax) şi lanţuri de bricolaj (Dedeman şi Ambient).

Rădăuţeanul petrece cea mai mare parte a timpului pe drumuri, pentru că „vreau să văd ce se întâmplă„. Marelvi distribuie produsele cu propria flotă şi apelează la companii de logistică numai dacă este cazul, spune proprietarul. Marelvi are patru depozite logistice, iar flota proprie, alcătuită din 25 de camioane, este folosită şi pentru produsele care sunt importate de companie în mod direct.

Cea mai dinamică zonă de vânzare este cea online, care are plusuri anuale de 10%, „pentru că accesul la informaţie este mult mai bun faţă de magazine fizice", spune Daniela Bîzgan. Soţul ei, Vasile Bîzgan, are propria afacere, un magazin online de electrocasnice. „E o piaţă în dezvoltare, chiar dacă majoritatea clienţilor sunt încă reticenţi, dar încercăm să acoperim şi acest segment." În jur de 70-80% din rulajele magazinului online sunt realizate de clienţii din Bucureşti. Conform estimărilor, firma, lansată în septembrie 2012, ar urma să ajungă anul acesta la o cifră de afaceri de un milion de euro.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/cele-trei-fete-ale-imparatului-electrocasnicelor-conduc-de-la-radauti-o-afacere-de-40-de-milioane-de-euro-11775207
11775207
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.