Cehul Martin Zmelik răspunde de 1,4 milioane de consumatori din România şi de cel mai mare parc eolian terestru din Europa

Autor: Iuliana Roibu Postat la 26 aprilie 2015 3066 afişări

Responsabil de 1,4 milioane de consumatori şi de soarta celui mai mare parc eolian terestru din Europa, Martin Zmelik vorbeşte despre democraţie, despre meritocraţie şi despre viitor, dar şi despre prezenţa CEZ într-o piaţă unde are o poziţie puternică, dar pentru care nu mai are buget de investiţii majore.

Cehul Martin Zmelik răspunde de 1,4 milioane de consumatori din România şi de cel mai mare parc eolian terestru din Europa

Pentru viitorii cinci ani, planurile sunt legate predominant de consolidare: „Cred că viitorul stă în complexi-tate. Cu zece ani în urmă, era important să ai Nokia şi să dai telefoane. Acum e o altă lume. Pentru viitor, vor fi soluţii complexe pentru orice. Cred că ar fi o mare greşeală pentru mine, ca furnizor de electricitate, să cred că voi putea trăi şi peste 10-20 de ani doar din furnizarea de electricitate. Nu e ca şi cum vinzi îngheţată. Poţi face businessul tradiţional, dar poţi să faci mult mai mult, trebuie să devii un partener pentru orice serviciu pe care îl poţi face“, crede Martin Zmelik, care acceptă că serviciul tradiţional al furnizării de electricitate se re-duce, în condiţiile în care este un serviciu intens reglementat.

„Este o presiune enormă pe a face investiţii şi de a ne creşte calitatea serviciului, dar şi pe inovare. De exemplu, noi acum cercetăm cum putem produce hidrogen din ferma noastră eoliană. Viitorul va merge în jurul bateriilor care vor dura cel mai mult. Sunt nişte idei din viitor, dar pentru sector va fi o provocare să se adapteze.“ Tot pentru viitor, Zmelik vorbeşte despre câteva direcţii legate de strategia IT – pentru intrarea pe piaţa liberă, CEZ are în vedere folosirea unui tool analitic, deoarece „vrem să folosim cât mai bine toată baza de date pe care o avem despre obiceiurile de consum, dar şi despre nevoile din piaţă. Va fi unul dintre proiectele noastre importante în viitor – nu numai pentru noi, ci pentru toată lumea.

Clientul devine proactiv şi educat, vrea să ştie tot şi să aibă sinergii în porto-foliu. Asta vrem şi noi: să avem un portofoliu cât mai complex – acum se poate cumpăra şi gaz de la CEZ şi pregătim oferte pentru piaţa liberă de la clienţii casnici până la municipalităţi“. În orice caz, Zmelik crede că este important să fie deschis şi flexibil, mai ales în condiţiile în care jucătorii privaţi nu ştiu care va fi strategia energetică a României peste 10 ani: „Sunt lucruri contradictorii aici: am fost convinşi să investim în regener-abile pentru că strategia energetică ne sprijinea, dar apoi nu ne-a mai sprijinit, după ce am investit. De dragul predictibilităţii, trebuie să ştim care este viitorul energetic al ţării, trebuie să ştim cu 8-10-12 ani înainte ce va fi şi cum va fi legislaţia, avem nevoie să vedem ce şi dacă putem investi“.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/cehul-martin-zmelik-raspunde-de-1-4-milioane-de-consumatori-din-romania-si-de-cel-mai-mare-parc-eolian-terestru-din-europa-14150743
14150743
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.