Cea mai puternică femeie din publicitate în România

Autor: Iuliana Roibu, Dorin Oancea Postat la 23 septembrie 2013 9818 afişări

Priviţi de la distanţă, publicitarii sunt norocoşi, răsfăţaţi de soartă. Lucrează mereu la un alt proiect, într-o atmosferă destinsă, sunt oameni creativi care construiesc o utopie elegantă, colorată şi plăcut mirositoare, veselă şi degajată, care începe cu cele două secunde, cât zăboveşte privirea captată de panoul publicitar de pe marginea drumului, şi ajunge la cele 30 de secunde de pe ecranul televizorului. Nu-ţi poţi dori, pentru a desluşi ce este dincolo de această privire superficială, un ghid mai bun decât Veronica Savanciuc. CEO-ul Lowe România a pornit în urmă cu 20 de ani în definirea celor 3C - Compania, Creativitatea şi Clientul, trei concepte care transcend manualele de marketing şi care ar trebui să fie noţiuni fundamentale pentru oricine se simte atras de publicitate şi de industria de comunicare.

Cea mai puternică femeie din publicitate în România

C DE LA CLIENT ŞI AFINUL SĂU, CONSUMATORUL

„Avem relaţii foarte lungi cu clienţii noştri şi relaţii foarte lungi cu oamenii din echipă. În jur de 20 de oameni sunt de peste 15 ani în grup. Unilever a fost primul client internaţional, alături de Johnson & Johnson, avem o relaţie de 11 ani cu Electrolux, de 10 ani cu Orange şi o colaborare îndelungată cu Wrigley„, spune Veronica Savanciuc. De la debutul relaţiei cu aceşti clienţi şi până astăzi, piaţa s-a schimbat, şi la fel şi consumatorii. În urmă cu 20 de ani consumatorii erau mai uşor de găsit, acasă, în faţa televizorului, citind un ziar sau ascultând radio, eventual privind un panou publicitar pe stradă. Astăzi sunt pe internet, extrem de mobili, cu telefonul în buzunar şi tableta în geantă.

Consumatorul din digital este foarte inteligent şi mereu îşi doreşte să fie surprins. Bannerele din trecut nu mai sunt suficiente, oamenii vor acum campanii interactive, care să-i incite intelectual, care să le ofere ceva nou, să îi facă pe ei să îşi dorească să vadă reclama respectivă. Marketerii trebuie să ţină cont de faptul că, la construcţia brandului, în prezent participă şi consumatorii, prin discuţii pe bloguri, pe forumuri sau chiar pe site-ul produsului. Poziţionarea trebuie să se facă acum mai inteligent, interactiv, subtil; ca să ajungi la inima consumatorului, au avut loc mutaţii importante de la abordarea din advertisingul clasic, unde reclama era o competenţă care explica ce este produsul şi ce cerinţe îndeplineşte.

Din păcate, în tot acest ansamblu de relaţii a apărut şi un nedorit al patrulea C, de la criză. Creşterea Lowe România a mers înaintea avântului economic, dar industria de comunicare urmează, până la urmă, trendul economiei. „Anul 2008 a fost un vârf istoric al investiţiilor în domeniul comunicării, după care ne-am uitat la un declin continuu, iar astăzi am ajuns la nivelul anilor 2003 - 2004. Oamenii din publicitate sunt rezervaţi, sceptici, pentru că investiţiile în comunicare aşteaptă un pic mai mult decât creşterea economică„, sintetizează Veronica Savanciuc dinamica ultimilor cinci ani. Criza a afectat domeniul în mai multe moduri, nu numai al banilor, ci şi al abordării: ponderea între campanii de imagine şi promoţii s-a schimbat, cele din urmă luând locul celor dintâi. CEO-ul Lowe spune că tot răul a mers spre bine. Managerii se uită mai mult la eficienţa procesului de marketing, iar din dorinţa de a intra în legătură cu consumatorul cu o investiţie mai mică s-au dezvoltat cu precădere zona digitalului, BTL-ul, publicitatea pe mobil. „Este o translaţie care ar fi avut loc oricum, dar criza a grăbit-o. De digital se vorbeşte dinainte de criză, iar consumatorii se transformă foarte tare, îşi iau informaţii din multe surse, nu numai din publicitate.„ Iar cei din industrie au simţit asta şi încearcă  să adreseze tocmai această relativă independenţă a consumatorului.

Veronica Savanciuc cunoaşte România bine şi spune că călătorit mult, dincolo de Bucureşti. „Te surprinde şi pozitiv, şi negativ. Am fost surprinsă, dincolo de natură,  de locuri frumoase făcute de oameni frumoşi. M-am oprit, am stat de vorbă, am privit, am cumpărat, am fost surprinsă că ţara nu a stat pe loc, s-a dezvoltat. Dar nu s-a dezvoltat suficient şi nu s-a dezvoltat egal.„ Cu toate neajunsurile ei, România a fost în ultimii 20 de ani mediul perfect pentru a construi o companie şi o industrie. Mai sunt lucruri de îmbunătăţit, cum ar fi instrumentele de măsurare a audienţei, şi mai sunt paşi de făcut pentru a obţine din nou creştere a businessului şi a da curaj clienţilor să investească.

Uitându-se acum la ultimii 20 de ani, Veronica Savanciuc spune că nu ar schimba nimic din istoria grupului, pentru că lucrurile au mers firesc şi natural. Mai spune că nici entuziasmul de la început nu s-a epuizat şi că are încă multe resurse pentru a continua în acelaşi ritm: „Stau mult în companie, cât este nevoie. Şi sunt mulţi oameni care fac asta. Este o industrie foarte solicitantă, consumatoare de energie, este atât de dinamic domeniul încât trebuie să răspunzi mişcărilor pieţei, schimbărilor şi cerinţelor clienţilor tăi în timp real."

Clienţii multidisciplinari ai grupului, cum ar fi Orange, MolsonCoors, Johnson&Johnson, Lidl, Bancpost sau Gothaer, folosesc o paletă de servicii care include minimum trei discipline, în general creaţie, digital şi PR.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/cea-mai-puternica-femeie-din-publicitate-in-romania-11376498
11376498
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.