Cea mai puternică femeie din publicitate în România

Autor: Iuliana Roibu, Dorin Oancea Postat la 23 septembrie 2013 9818 afişări

Priviţi de la distanţă, publicitarii sunt norocoşi, răsfăţaţi de soartă. Lucrează mereu la un alt proiect, într-o atmosferă destinsă, sunt oameni creativi care construiesc o utopie elegantă, colorată şi plăcut mirositoare, veselă şi degajată, care începe cu cele două secunde, cât zăboveşte privirea captată de panoul publicitar de pe marginea drumului, şi ajunge la cele 30 de secunde de pe ecranul televizorului. Nu-ţi poţi dori, pentru a desluşi ce este dincolo de această privire superficială, un ghid mai bun decât Veronica Savanciuc. CEO-ul Lowe România a pornit în urmă cu 20 de ani în definirea celor 3C - Compania, Creativitatea şi Clientul, trei concepte care transcend manualele de marketing şi care ar trebui să fie noţiuni fundamentale pentru oricine se simte atras de publicitate şi de industria de comunicare.

Cea mai puternică femeie din publicitate în România

C DE LA CREATIVITATE

„În forma ei pură, creativitatea este instinct, naturaleţe, umor, sensibilitate, autenticitate şi curaj. Privind din alt unghi, tot creativitate este şi modestia de a asculta, înţelepciunea de a face conexiuni, tactul de a dezbate şi abilitatea de a armoniza„, spune Veronica Savanciuc. Este o definiţie amplă tocmai pentru că un concept atât de amplu precum creativitatea este greu de definit. În primul rând, nu oricine este creativ; mulţi oameni confundă, fac lucrurile „altfel„ şi cred că este un mod de a fi creativi. Creativitatea vine din interior, trebuie să fie adevărată; cea simulată se vede de departe. Şi, un amănunt important, în industria publicităţii poţi lucra pentru a o dezvolta, dar la creativitatea ta lucrează mai mulţi oameni. „Ceea ce sunt astăzi datorez familiei mele, profesorilor, prietenilor, colegilor şi tuturor celor cu care am intrat în legătură şi m-au inspirat„, explică Veronica Savanciuc.

O creaţie de dragul creaţiei nu va răspunde niciodată cerinţelor clientului şi brandului. Creaţia trebuie să fie în legătură cu scopul şi trebuie să ajute la atingerea acelui scop. Trecând de la teorie la practică, trebuie să spunem că Lowe a marcat câteva puncte importante pe teritoriul creativităţii, de la primul autobuz decorat cu window graphics, în 1998, la proiectul de Augmented Reality al Mobile Works pentru Unilever sau hubul de comunicare The Bridge al celor de la GolinHarris.

Cât de greu se găseau persoane creative în anii ’90? Greu. „Astăzi sunt întrebaţi de cunoştinţe de marketing, PR sau media, dar atunci angajam oamenii în funcţie de profil, de cât de deschişi erau la nou, de câtă pasiune puneau în ceea ce făceau. Erau importante şi cunoştinţele, dar multe elemente ale meseriei se învăţau în companie, în trainingurile organizate cu partenerii străini, la Bucureşti sau în lume„, spune Veronica Savanciuc. „Dacă mă uit în urmă şi văd campaniile din 1994, de exemplu, am o uşoară uimire, aproape mă mir de cât de bine atingeam noi anumite cerinţe, cât de bine identificam targetul, cât de bine ne adresam acelui target.„

Pentru a rezista pe piaţă sunt necesare câteva lucruri, dar în primul rând contează inovaţia. Unde se mai poate inova acum, în ce domenii? Inovaţia poate apărea în abordarea problemelor, în organizare, exemplifică Veronica Savanciuc. GolinHarris este acest exemplu: în urmă cu doi ani s-a restructurat complet, a schimbat modul de a face business. Competenţele ce ţin de relaţii publice au fost împărţite în patru ramuri, iar oamenii au fost separaţi în creatori, conectori, strategi şi catalişti. Inovaţia vine dintr-o legătură strânsă cu piaţa, cu brandurile şi, foarte mult şi important, cu consumatorii.

Şi mai apare un aspect, modul cum generaţiile relaţionează. „Oamenii tineri aduc cu ei lucrurile specifice generaţiei lor. La noi cei tineri coabitează destul de interesant cu cei maturi, tinerii vin cu atitudinea şi comportamentul dictate de spiritul momentului, cu o uşoară detaşare; sunt extrem de bine informaţi, ştiu să caute informaţii imediat, lucru care îi trădează uneori. Au un echilibru mai bun între muncă şi viaţa personală, doresc să petreacă mai mult timp cu prietenii, cu familia, în paralel cu dorinţa de a avea succes în viaţă. În primul deceniu de după revoluţie oamenii din publicitate, dar şi din alte domenii, au uitat de ei înşişi. Tinerii te ajută să înţelegi noii consumatori, generaţia care s-a dezvoltat brusc şi rapid, fără ei ne-ar lipsi multă competenţă în direcţia aceasta„, spune Veronica Savanciuc. Într-o companie, plaja aceasta de generaţii iscă un dialog constructiv, în care fiecare se inspiră de la celălalt: cei mai vechi în domeniu se menţin la curent cu trendurile recente, iar tinerii sunt îndrumaţi către o anume înţelepciune.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/cea-mai-puternica-femeie-din-publicitate-in-romania-11376498
11376498
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.