Cati bani fac cafenelele din Dorobanti
“Locuri de fite” este cel mai des intalnita caracterizare a cafenelelor situate pe strazile la moda din Bucuresti, cum sunt Radu Beller, Dinicu Golescu sau Decebal. Cele cateva zeci de cafenele si restaurante de pe aceste strazi atrag insa anual afaceri de aproximativ 100 de milioane de euro, aproape jumatate din totalul atras de toate restaurantele si cafenelele stradale din Bucuresti.
CAFENELE IN SERIE
Cand cauta in 2001 un spatiu pentru a deschide primul restaurant “La mama”, Catalin Mahu a considerat ca este cel mai bine sa fie cat mai aproape de concurenta. Cum singura zona din Bucuresti unde pe o raza de un kilometru se aflau mai multe restaurante era Piata Romana (la acea vreme se gaseau in acest perimetru peste 50 de restaurante), Mahu a deschis pe Episcopiei, desi strada era atunci pustie. “Am riscat cand am deschis in aceasta zona, deoarece nu aveam nicio garantie ca va merge; la un an dupa mine a venit Turabo, si apoi lucrurile s-au dezvoltat de la sine”, isi aminteste Mahu. Abia dupa cativa ani buni, cand deja pe Episcopiei-Dinicu Golescu se deschisesera alte peste 10 restaurante si cafenele, Catalin Mahu a deschis si o cafenea. Testase deja conceptul in alte parti ale orasului, cum ar fi zona Universitatii sau Decebal si l-a adus cu incredere “acasa”, cum numeste Mahu strada Episcopiei. Nu vede nicio problema ca mai sunt alte cateva cafenele pe strada: “Dimpotriva, cred ca ne putem completa reciproc foarte bine, iar concurenta este constructiva in afacerea asta”. Concurenta a aparut oricum imediat. Grand Café Galleron (detinuta de Paul Dinescu, un fost bancher, fost vicepresedinte al ABN Amro), Fratelli (detinuta de fratii Mihai si Liviu Popescu), Studio (detinuta de Madalina Dorobantu, care a dezvoltat si conceptele Fashion Bar si Gaia, dar care a iesit din afacerea Studio anul trecut) si French Bakery (detinuta de Dinu si Serban Cismarescu) au fost numai cateva dintre numele care au deschis pe Episcopiei-Dinicu Golescu.