A şaptea generaţie de tineri pe care o oferim României

Autor: Razvan Muresan, Ioana Mihai Postat la 20 mai 2012 787 afişări

100 de tineri manageri sau antreprenori care, la nici 40 de ani, conduc companii cu afaceri de milioane euro sunt puşi anual, încă din 2006, în lumina reflectoarelor de jurnaliştii BUSINESS Magazin. Indiferent că sunt formaţi în multinaţionale sau au dobândit experienţă clădind propriile afaceri, ei sunt nu numai etalonul mediului de business românesc, ci şi cei care trasează direcţiile economiei. Cum au ajuns aici, care sunt atuurile lor, ce le-a marcat cariera? Cât de pregătiţi sunt tinerii manageri să schimbe românia, care sunt ţelurile pe care le urmăresc şi cum le-a încurcat criza planurile?

Profil de manager

Din această ediţie a catalogului Tineri Manageri de Top, 58 sunt bărbaţi, iar media de vârstă este de 34 de ani şi 11 luni, iar unul din zece este antreprenor. Care sunt calităţile lor şi cum au ajuns aici? Dau răspunsuri chiar câţiva dintre cei care îşi spun poveştile în ediţia 2012 a catalogului.

"Atributele unui manager trebuie să fie aceleaşi, fie că vorbim despre un tânăr sau un manager experimentat", punctează Paul Ichim, vicepreşedinte al EximBank. Dincolo de cerinţele oricărui anunţ de angajare, atribute precum spiritul de echipă, rapiditatea în luarea deciziilor, viziunea strategică sunt caracteristici cu sens esenţiale pentru un manager. "Dincolo de toate acestea cred că pasiunea este foarte importantă", crede Ştefan Radu, director retail products and customer service la ING Bank. "Pasiunea pentru ceea ce faci este diferenţa dintre un manager bun şi unul excelent."

În plus, completează cei mai mulţi manageri, este important ca viaţa personală să nu fie sacrificată. "Dacă nu are timp şi pentru viaţa personală, înseamnă că nu este un bun manager", spune Ichim. Tot el spune că un manager trebuie să aibă calitatea de a strânge oamenii în jurul său, de vreme ce reuşitele pot fi doar pe termen scurt şi efemere.

Ciprian Păltineanu, director pentru companii mari UniCredit Ţiriac Bank, întăreşte această idee - "echilibrul între carieră şi viaţa personală este critic; familia este fundamentul vieţii personale". Secretarul general al BRD - Groupe Société Générale, Flavia Popa, nuanţează că tânărul manager în România anului 2012 este, fără doar şi poate, ocupat. Are însă o viaţă personală, tocmai pentru că are multe calităţi care îl ajută să găsească o cale de mijloc între job, familie şi viaţa socială. "Onest, nu cred că regula o reprezintă cei care au echilibrat viaţa personală cu cea profesională", adaugă Flavia Popa. Şi asta pentru că un manager adevărat, un lider, trăieşte mult prin ceea ce face zi de zi în activitatea sa, iar asta îi consumă mult timp. În opinia ei, tânărul manager are nevoie de curaj şi ambiţie, de deschidere şi idei, de forţă de muncă şi înţelepciune, umor şi speranţă şi "evident, nu în ultimul rând, de pasiune şi respect pentru valorile de toate felurile".

Mariela Bâtlan, director executiv, direcţia reţea corporate şi sector public la BCR, spune că tânărul manager al anului 2012 este vizionar, are un obiectiv legat de construcţia şi transformarea domeniului în care lucrează, "îşi asigură resursele tocmai dintr-o viaţă personală echilibrată şi împlinită, este creativ şi inovator, în permanenţă dornic să înveţe lucruri noi".

Chiar şi hobby-urile au un rol important, spune Ciprian Păltineanu, "ajutându-ne să ne detensionăm după încărcarea profesională cotidiană"; el, de pildă, vizitează sporadic poligonul de tir sau practică - în vacanţă - scufundările. În viaţa de zi cu zi, pentru sănătate, activitatea în aer liber şi mişcarea fizică sunt importante, Păltineanu practicând caiacul, golful şi artele marţiale.

Cât priveşte preferinţa pentru o carieră în România sau peste hotare, gusturile sunt cât se poate de variate. Flavia Popa declară că deopotrivă cunoaşte tineri excepţionali care au studiat în străinătate şi au ales să se întoarcă în ţară, după cum întâlneşte şi expaţi care preferă să vină să muncească în România şi să rămână mulţi ani. Nu în ultimul rând, sunt şi executivi care sunt foarte mândri de ce au realizat în străinătate şi care sunt încântaţi de nivelul de trai, de civilizaţia în care au ales să trăiască. "Îmi place încă să mai cred că arhetipurile societăţii româneşti sunt în schimbare (în bine!), că oamenii noi şi tineri vor mai <arde> din obiceiurile rele şi că există premise ca în viitor tinerii noştri să aibă mai multă încredere în viitorul României."

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/a-saptea-generatie-de-tineri-pe-care-o-oferim-romaniei-9644871
9644871
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.