2011, cel mai bun an. Cine au fost cei care au doborât toate recordurile în timp ce alţii dădeau faliment

Autor: Ioana Mihai, Razvan Muresan Postat la 22 ianuarie 2012 372 afişări

Clienţi mai mulţi, profit mai mare, vânzări mai mari. În vreme ce pentru alţii aceste ţinte par imposibile în prezent, câţiva antreprenori şi companii declară că pentru ei 2011 a fost cel mai bun an.

300% CREŞTERE A PROFITULUI ŞI VENITURILOR

Sute de mii de oameni trec zilnic pe cel mai intens circulat trotuar din România. Două magistrale de metrou, staţii de autobuz şi poziţionarea ultracentrală fac din Piaţa Unirii una dintre zonele zero ale comerţului bucureştean. Dacă ne referim specific la partea din preajma vestitului magazin Unirea, o fotografie făcută în orice moment al zilei ar putea fi explicaţia cea mai bună pentru definirea vadului comercial. Învăluită în griul omniprezent, clădirea a prins culoare odată cu venirea în România a suedezilor de la H&M, care au ocupat partea sudică a magazinului, dar şi cu deschiderea a patru mari magazine de către rivalii lor, spaniolii de la Inditex. Brandurile-vedetă ale grupului spaniol s-au potrivit cu gusturile vestimentare ale românilor, aşa că, în scurt timp, Zara, Bershka, Stradivarius şi Pull & Bear au ocupat aripa de nord şi cea centrală din Unirea, iar de curând faţada întregului magazin a primit o culoare nouă, fiind prima de acest fel din retailul românesc. În spatele intrării Inditex în centrul comercial stă Ilan Laufer, antreprenorul de 28 de ani pentru care colaborarea cu spaniolii e unul din cele mai mari plusuri ale anului trecut. "Pentru mine un an ca 2011 este foarte greu să se repete, am avut anumite oportunităţi care nu apar prea des, adică activităţi de intermediere." Pentru creşterea businessului spune că a folosit aceleaşi strategii ca în ultimii ani: abordare corectă, flexibilitate la contract şi la termenele de plată şi multă muncă. Dar mai mult decât orice a fost omul potrivit la locul potrivit.

Când se gândeşte la principalele argumente care îl fac să declare că 2011 a fost cel mai bun an al său, îi vin în cap "cifra de afaceri şi profitul pe care le-am realizat în 2011, comparativ cu 2009 şi 2010", spune Ilan Laufer, referindu-se la triplarea celor doi indicatori. Astfel, veniturile sale au depăşit zece milioane de lei, din care trei sferturi înseamnă profit. El vorbeşte cu mândrie despre cea mai mare reuşită a anului care s-a încheiat: unicul proiect de centru comercial din Europa care la data deschiderii oficiale a avut un grad de ocupare de 100%, Grand Hall din Chişinău, Republica Moldova. Laufer îl numeşte "un vis împlinit pentru oricine lucrează în acest domeniu, o realizare unică în viaţă". Piaţa imobiliară de peste Prut este încă în dezvoltare, iar preţurile sunt cu 30-40% mai mici pentru închirieri de spaţii comerciale, însă antreprenorul a găsit în Republica Moldova locul ideal pentru a evita criza economică şi imobiliară care urma să lovească România. De fapt, a deschis şi un punct de lucru la Chişinău şi a format acolo o echipă care lucrează alături de el pe piaţa locală.

Criza imobiliară a avut şi părţile ei bune, iar Laufer nu a întors nicidecum spatele României. După ce preţurile locuinţelor s-au prăbuşit de la 2.000 de euro/mp la o treime din valoare, a ales să investească în două părţi din două blocuri. După propriile spuse, a reuşit să facă achiziţii foarte bune în piaţa de real-estate pe fondul scăderilor masive de preţuri "şi am mare încredere că vor genera profit în următorii doi-trei ani", anticipează Laufer. El mizează la revânzare pe un preţ de 1.200 de euro, dat fiind că "e greu de crezut că boom-ul economic din 2007 se va mai repeta vreodată".

Societatea moldovenească Elita-5, condusă de omul de afaceri Alexandru Pincevschi, dezvoltatorul complexului comercial de la Chişinău, este cea de care se leagă şi planurile de viitor ale lui Laufer. Este, după cum glumeşte antreprenorul, varianta cea mai plauzibilă pentru a putea bifa în perioada următoare un an similar lui 2011: "Pot să am şi în viitor ani la fel de buni, dar din dezvoltări, nu din intermedieri, cum s-a întâmplat acum". Scenariul cel mai probabil va fi acela să i se alăture omului de afaceri pentru a dezvolta un nou proiect de centru comercial unde vrea să contribuie ca partener şi treptat ca dezvoltator, asta însemnând că îşi poate asuma şi rolul de acţionar minoritar, nu doar de colaborator extern.

"Sunt one man show, ceea ce îmi oferă o imagine pe care o pot specula mult mai bine în această perioadă, cifrele mele sunt în creştere, în vreme ce majoritatea competitorilor sunt în scădere", evidenţiază Laufer atuurile care l-au ajutat să transforme 2011 în cel mai bun an al său. În plus, adaugă el, "pot lua decizii foarte rapid şi pot presta şi alte servicii".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Iustin Paraschiv,
Ilan Laufer,
Arctic,

Citeşte pe Gandul.ro

/cover-story/2011-cel-mai-bun-an-cine-au-fost-cei-care-au-doborat-toate-recordurile-in-timp-ce-altii-dadeau-faliment-9164144
9164144
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.