20 de idei nebunesti care au facut bani

Postat la 25 martie 2008 5576 afişări

Dintre cele cateva sute de oameni de afaceri care au ajuns milionari in euro in Romania, sunt cel putin 20 al caror traseu a fost marcat de o idee inovatoare sau pur si simplu foarte indrazneata in momentul aplicarii ei. In Romania anului 2000, a deschide magazine de mii de metri patrati, a da credit pentru frigider sau a te lupta cu giganti mondiali din diverse industrii chiar era o nebunie. Piata insa i-a validat.

Este adevarat insa si ca acum comertul, bunurile de larg consum, aviatia, serviciile financiare sau imobiliarele sunt zone unde cu greu isi mai poate face loc un nou-venit. “Acum este mult mai greu pentru antreprenori, pentru ca s-a maturizat piata si fiind vorba de economie de piata adevarata, ne orientam dupa valoare, avem criterii de performanta si nu mai iertam greselile celorlalti. Pana acum a fost vorba de oportunitate”, spune Florentin Banu, care a vandut pana acum primele doua afaceri: fabrica Joe catre grupul Nestlé si lantul de supermarketuri Artima catre Carrefour si a intrat in trei noi afaceri.

La fel a facut si Radu Georgescu, fondatorul Gecad, dupa ce a vandut antivirusul RAV catre Microsoft in 2002. “Am infiintat trei noi companii (E-payment, Axigen si Gecad Net). Eu sunt actionar principal si un fel de umbrela de marketing pentru toate”, spune Georgescu. Una din companiile sale, Axigen, a fost evaluata anul trecut la 17 milioane de euro, cand consortiul format din Global Finance si 3TS - Cisco Growth Fund III a achizitionat 11% din companie pentru 2 milioane de euro. “Asadar, numai una dintre cele trei companii valoreaza aproape dublu fata de RAV la momentul vanzarii”, spune Radu Georgescu.

Online-ul ramane intr-adevar un domeniu in care “vor mai fi mult timp de acum incolo lucruri de facut si cel mai bun exemplu pentru mine este saltul eMag”, adauga fondatorul Gecad. eMag, magazinul online de electronice, a avut un salt spectaculos in ultimii ani, de la afaceri de 3 milioane de euro in 2004 la 150 de milioane de euro, cat spera proprietarul sau, Radu Apostolescu, sa vanda in acest an. Motivul pentru care eMag a crescut atat de mult este, conform lui Apostolescu, faptul ca a avut o strategie buna de sustinere a cererii: “Magazinul online este format din doua componente: site-ul, care atrage clientul, si depozitul, care sustine livrarile; daca numai una din aceste doua componente functioneaza, nu merge”.Apostolescu spune insa ca, fara o strategie comerciala buna, nici online-ul nu va fi o solutie infailibila: “Se poate ca magazinele online sa fie sufocate de propriul succes. Abia in 2-3 ani piata se va stratifica”.

Pe langa afacerile din internet, Codrut Pascu considera ca o alta zona ce se va dezvolta semnificativ va fi cea a afacerilor medicale - clinici private, spitale - spre care o serie de antreprenori s-au orientat deja. Si in fine, dar nu in cele din urma, consultanta de afaceri. Tocmai pentru ca acum piata nu mai iarta greselile.


Cei 20 de romani

Nu toti au reusit

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
afaceri,
milionari,
industrie,
piata,
economie,
dezvoltare

Citeşte pe Gandul.ro

/cover-story/20-de-idei-nebunesti-care-au-facut-bani-2484878
2484878
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.