Club BM: Mallurile se transforma si devin mai mult decât destinaţie de shopping

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 15 ianuarie 2015 815 afişări

Vechea uliţă a satului, locul unde se aduna lumea pentru socializare, îşi găseşte acum corespondent în mallurile de ultimă generaţie care pun un accent sporit pe zonele de petrecere a timpului liber, pe funcţia de socializare. În viitor vor exista deopotrivă comerţul electronic dar şi magazinele fizice, este concluzia Business Clubului cu tema „De la destinaţie de shopping la «the place to be»“.

BM: Şi atunci cum aţi gândit acest nou mall pe care îl construiţi acum?

Tatian Diaconu, Immochan România: Ne-am gândit încă de la început că nu putem face să funcţioneze acest proiect doar cu locuitorii din Braşov. Un oraş cu 300.000 de locuitori nu poate să susţină un proiect de dimensiunea Coresi. Atunci, uşor ambiţioşi, am spus să trebuie să-i facem să vină pe locuitorii din zonele învecinate, pe o rază de 60 km. Evident că nu ne imaginăm că vor veni în fiecare seară de la Sfântu Gheorghe, de la Zărneşti sau Făgăraş, dar ne putem imagina şi suntem convinşi că îi putem aduce măcar în weekend. Ce se întâmplă pentru ca locuitorul din Făgăraş să se urce, vinerea seară, în maşină şi să vină la Coresi. În niciun caz nu mai vine pentru un singur motiv. Înainte argumentul era clar, aduceţi-vă aminte Carrefour-ul din Militari în 2001, care devenise un punct de distracţie, era primul hipermarket din ţară. Este clar că acum hipermarketul singur într-un centru comercial nu poate atrage clientul de la 60 km şi atunci ai nevoie de mai multe ancore care să corespundă tuturor membrilor familiei, indiferent de generaţie. Oamenii care au fost implicaţi în acest proiect de la început, am încercat să gândim această sumă de ancore în aşa fel încât să le dăm suficiente motive. Hipermarketul rămâne o ancoră, food-court-ul este o ancoră importantă, la fel ca şi cinematografele, zona de entertainment, retailerii de fashion; nu în ultimul rând revin la arhitectură, modul în care este conceput un proiect este o ancoră pentru un centru comercial. Ceea ce facem noi nu este o ştiinţă. Este o sumă de detalii – multe – prin care încercăm să facem oamenii să se simtă bine.

Dragoş Sârbu, Flanco Retail: Cred că până la urmă vorbim de tactici de a ne atrage diferite segmente de clienţi; toate sunt importante. Pentru că am copii mici pun un accent pe acest tip de clienţi şi le spuneam clienţilor mei să facem în toate magazinele tabletele funcţionale şi să lăsăm copiii să se joace pe ele. Atunci când a fost „Săptămâna altfel“ am organizat centre de joacă pentru ei; explicaţia este oarecum simplă: un copilaş într-un magazin se învârtea printre tablete şi spunea: „Mamă, mamă, toate îmi plac“. Dacă un client va cumpăra de la noi şi serviciul este plăcut, cu siguranţă părinţii se vor gândi să cumpere şi altceva.

Richard Mocko, Coral Construct: Serviciile fac diferenţa, iar eu lucrez în domeniul facility management, care sumarizează serviciile legate de real estate. Mallurile sunt pentru administratori veritabile coşmare din punctul de vedere al consumului de energie. În ciuda tuturor dificultăţilor cu care se confruntă însă administratorii de centre comerciale, trebuie să găsim variante de a rezolva orice problemă, astfel încât să putem aduce bucurie clienţilor.

Mario Sua Kay, Sua Kay Architects: Eu vreau să fac mallurile în aşa fel încât oamenii care lucrează în ele să fie mândri şi fericiţi că lucrează acolo. Pentru că un om de vânzări care lucrează într-un loc şi este nefericit nu va vinde nimic. Cred că asta poate face diferenţa dintre online şi offline, experienţa cumpărătorului care este legată de entuziasmul vânzătorului. Dacă aveţi un vânzător care îşi urăşte locul de muncă, daţi-l afară, nu va fi în stare să vândă numic.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/club-bm/club-bm-mallurile-se-transforma-si-devin-mai-mult-decat-destinatie-de-shopping-13756946
13756946
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.