Cum iti reduce negociatorul costurile de telecomunicatii

Postat la 06 aprilie 2010 133 afişări

Pierderea unora, castigul altora. O factura de telefonie si internet de cateva zeci de mii de euro pe luna poate da batai de cap oricarui manager preocupat de reducerea costurilor si a pierderilor sau o idee de business cu marje mari de profitabilitate unor consultanti telecom.

Desi pentru piata locala auditul telecom cu negociere ulterioara este o idee de business putin explorata, modelul are la baza exemple din SUA (Control Point Solutions, cu afaceri anuale de 30 de milioane de euro, conform Gartner) sau din alte tari europene, precum Marea Britanie, care ajung la cifre de afaceri de ordinul milioanelor sau chiar al zecilor de milioane de euro.

Recent, in competitie a intrat si Telecom Solutions, o companie clujeana pornita in toamna anului trecut de Robert Kraus si Marius Patroi, doi tineri antreprenori inspirati de situatia economica dificila si de semnalele primite de la diverse companii cu privire la intentia de optimizare a costurilor pentru serviciile de telecomunicatii. Si in cazul lor, experienta in domeniu a avut un cuvant important de spus - Kraus a lucrat in ultimii cinci ani in companii precum Romtelecom si UPC, iar Patroi a fost angajat la UPC. Telecom Solutions numara 14 clienti, printre care Building Real Estate sau Camera de Comert si Industrie din Cluj, care si-au diminuat costurile in medie cu aproape 40%.

"Deocamdata am colaborat doar cu companii din Cluj, care au facturi lunare de pana la 5.000 de euro, dar nu excludem posibilitatea de a acoperi contracte si din alte judete si chiar din Bucuresti", spune Kraus. Estimeaza o cifra de afaceri de aproximativ 100.000 de euro pentru anul acesta, realizata cu cinci consultanti. Ca piata are potential admite si Adrian Ciobanu - "totul depinde de clientii care trebuie sa inteleaga ca ofertele operatorilor pentru companii difera de la un client la altul si ca puterea de negociere e in general mai mica", spune el, cu mentiunea ca este posibil ca veniturile Reimens Group sa creasca doar cu cateva zeci de procente daca numarul clientilor noi ar fi acelasi cu cel de anul trecut sau sa se dubleze doar din auditul realizat pentru doi-trei clienti mari.

Piata este inca la un nivel modest, mai ales ca multi antreprenori considera ca propria echipa poate negocia pachetele de servicii de pe aceeasi pozitie cu un consultant care cunoaste modul de lucru al furnizorilor telecom. Probabil ca aproape jumatate dintre companiile romanesti ar avea potential sa-si reduca din costurile telecom, crede Ciobanu, mai ales ca operatorii incep si ei sa analizeze facturile propriilor clienti, punand pe masa propuneri de optimizare a cheltuielilor. Romtelecom, spre exemplu, a inceput sa analizeze facturile clientilor si traficul de voce si de date consumat in a doua parte a anului trecut, asa incat sa poata depista punctele slabe pentru fiecare client. "Am vorbit pe rand cu toti clientii, am dat 41.000 de telefoane in total, pentru a afla care sunt problemele lor si unde considera ca au costuri prea ridicate, am tras concluziile si am regandit oferta", spunea recent George Makowski, directorul executiv comercial pentru segmentul clientilor de business din Romtelecom. Cu alte cuvinte, consultantii independenti au concurenta.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/telecom/cum-iti-reduce-negociatorul-costurile-de-telecomunicatii-5795456
5795456
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.