Cum iti reduce negociatorul costurile de telecomunicatii

Postat la 06 aprilie 2010 133 afişări

Pierderea unora, castigul altora. O factura de telefonie si internet de cateva zeci de mii de euro pe luna poate da batai de cap oricarui manager preocupat de reducerea costurilor si a pierderilor sau o idee de business cu marje mari de profitabilitate unor consultanti telecom.

Aproape 70 de companii, dintre care 23 doar anul trecut, au decis pana acum sa-i dea pe mana lui Ciobanu facturi datand chiar si cu cinci ani in urma pentru a-si diminua costurile. Cumulate, cheltuielile de telecomunicatii ale acestora ajung la 1,5 milioane de euro pe an, triplu fata de valoarea facturilor anuale gestionate in 2008, in principiu pe fondul achizitiei unor clienti mari, printre care si firma de asigurari Omniasig, ca parte a strategiei antreprenorului de a se concentra pe companiile cu facturi lunare de cel putin 10.000 de euro. "In cazul firmelor cu facturi lunare mai mici de cateva mii de euro nu prea ai de unde sa tai, pe cand la facturi cuprinse intre 10.000 si 50.000 de euro se poate vorbi intr-adevar de o reducere de cost", spune negociatorul. Aceasta din urma categorie reprezinta 20% din numarul clientilor, dar genereaza 80% din veniturile Reimens Group.

In medie, Adrian Ciobanu a redus cheltuielile clientilor sai cu aproximativ 25%, cifra ce in unele cazuri depaseste chiar 40%, iar onorariul sau reprezinta cateva procente din aceasta economie. Cifra de afaceri pare destul de modesta, de aproape 40.000 de euro anul trecut, in crestere cu 20% fata de 2008. Dar in calcul trebuie luat si faptul ca antreprenorul a decis de-abia anul trecut sa angajeze inca un analist specializat in evaluari financiare, urmand ca anul acesta sa fie angajat inca un auditor. Prin urmare, costurile sunt destul de reduse, iar marja de profitabilitate urca pana la 35% din cifra de afaceri. "Exista intotdeauna si posibilitatea sa pierd bani", admite Ciobanu. Practic, daca in urma auditului (care poate dura chiar si cateva luni, in functie de numarul facturilor ce trebuie luate in calcul si de perioada retrospectiva analizata) nu gaseste nicio sursa de reducere a costurilor pentru client, atunci nici nu inregistreaza un venit. Ce-i drept, pana acum nu a fost cazul.

Pierdere s-ar putea spune ca au si operatorii din cauza acestui gen de afacere, insa argumentul antreprenorului (care, prin experienta anterioara de la Vodafone, are la indemana informatiile si procedurile pe baza carora un operator concepe o oferta pentru o companie) este ca risca mai degraba sa piarda clientii in sine, daca ei nu sunt multumiti de pachetele de servicii propuse. De altfel, unul dintre principiile dupa care se ghideaza in discutiile cu clientii si cu operatorii este "sa nu pui niciodata toate ouale in acelasi cos", evitand astfel situatiile cand o eventuala problema a unui operator ar putea periclita businessul. "Se intampla. Unul dintre clientii mei a pierdut 50.000 de euro pentru ca nu a putut folosi timp de o saptamana unul dintre serviciile furnizorului sau", spune Ciobanu. Totusi, doar in jur de 20% dintre companii contracteaza serviciile unui singur furnizor, ceea ce inseamna ca riscul este mai mic.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/telecom/cum-iti-reduce-negociatorul-costurile-de-telecomunicatii-5795456
5795456
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.