Cum faci zeci de milioane de euro din legume plantate pe Facebook

Postat la 20 ianuarie 2010 410 afişări

Se stie deja ca multi sunt dispusi sa bage mana in buzunar pentru a cumpara obiecte virtuale, fara valoare in lumea reala. Mai putin cunoscut este insa ca destui ar merge atat de departe incat sa dea bani pentru a planta legume in lumea virtuala. Investitiile in rasaduri pot ajunge chiar si la cateva zeci de milioane de euro.

Popularitatea FarmVille nu este singulara. Cel mai recent lansat titlu, FishVille, a atras numai in prima saptamana 9 milioane de utilizatori unici, in timp ce FarmVille este doar unul dintre cele sase jocuri ale Zynga, alaturi de Cafe World, Mafia Wars, YoVille, ZyngaPoker si Roller Coaster Kingdom, care s-au clasat anul trecut in topul primelor 10 cele mai populare jocuri de pe Facebook. Mai mult, daca la jumatatea lui 2008, la un an dupa ce Mark Pincus a decis sa infiinteze Zynga, compania numara 45 de angajati, acum lucreaza la dezvoltarea si monetizarea jocurilor peste 600 de oameni.

Cea mai importanta rampa de lansare pentru Zynga a fost tocmai Facebook, pe paginile retelei fiind publicate in permanenta reclame la jocurile din portofoliu. Pincus nu a facut altceva decat sa se foloseasca de motorul de distributie in randul unui numar considerabil de consumatori al Facebook si al altor site-uri similare pentru a atrage jucatori. O alta tactica isteata a antreprenorului a fost si faptul ca s-a grabit sa lanseze cat mai multe titluri, incercand totodata sa ofere consumatorilor alternative mai interesante la jocurile deja existente ale rivalilor sai. Cele mai la indemana exemple sunt jocul Restaurant City al competitorului mai mic Playfish, care exista deja de ceva vreme pe paginile retelelor sociale si care l-a inspirat pe fondatorul Zynga sa lanseze Cafe World, sau FishVille, asemanator cu jocul Happy Aquarium al companiei Crowdstar. Chiar si FarmVille isi are radacini in Happy Farm, un joc devenit foarte popular in China in ultimii ani. Si odata ce si-a format in acest fel o baza consistenta de clienti, a fost de ajuns pentru Pincus sa-i atraga catre noi jocuri.

Potentialul jocurilor destinate utilizatorilor de retele sociale este confirmat nu numai de numarul de jucatori, ci si de interesul crescut al companiilor mari din industrie sau fondurilor de investitii pentru acest segment. Anul trecut, Electronic Arts a platit 275 de milioane de dolari (aproape 190 de milioane de euro) pentru Playfish, in conditiile in care afacerea este cam la jumatate fata de nivelul Zynga. La sfarsitul anului trecut, si compania lui Mark Pincus a trecut printr-o schimbare de actionariat, cand compania ruseasca Digital Sky Technologies, ce detine o participatie si la Facebook, a cumparat un pachet de actiuni a carui marime n-a fost dezvaluita, in schimbul a 180 de milioane de dolari (aproape 125 de milioane de euro). "Investitia elimina partial presiunea de pana acum in directia unei posibile listari la bursa", spune Mark Pincus. Planul de listare luat in calcul de mai multa vreme ar insemna pentru Zynga, despre care mai multe surse apropiate estimeaza ca inregistreaza o cifra de afaceri de 300 de milioane de dolari pe an (peste 206 de milioane de euro), o oferta publica initiala calculata de mai multi analisti din domeniu la o valoare cuprinsa intre 1 si 1,2 de miliarde de dolari (690-825 de milioane de euro) - cifra asupra careia Pincus a refuzat in repetate randuri sa faca vreun comentariu.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
online,
IT&C,
Facebook,
FarmVille
/business-hi-tech/new-media/cum-faci-zeci-de-milioane-de-euro-din-legume-plantate-pe-facebook-5343572
5343572
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.