Smartphone-urile atrag aplicatii de miliarde. Romanii sunt ca si inexistenti

Postat la 28 iunie 2010 61 afişări

Zeci de mii de programatori din toata lumea dezvolta sute de mii de aplicatii pentru telefoane mobile, care se traduc anual in venituri de ordinul miliardelor de euro. E un business profitabil si aparent simplu, insa nu pentru toata lumea.

Unele calcule, precum cele ale Juniper Research, plaseaza piata la un nivel chiar mai ridicat, de aproximativ 8 miliarde de euro anul trecut, ceea ce inseamna ca piata ar putea ajunge anul acesta si la peste 10 miliarde de euro, bani pe care ii impart dezvoltatorii. Cat despre ce va fi peste cinci ani, Juniper sustine ca piata se va tripla, pana la 26 de miliarde de euro.

Perspectivele de crestere imping tot mai multi programatori sa-si incerce norocul cu cate o aplicatie. Cele mai cautate sunt cele ce ofera informatii despre vreme, care numara in SUA peste 18 milioane de utilizatori, dupa cum reiese din studiul MobiLens realizat recent de compania de cercetare ComScore, urmate de cele care ofera harti, cu 16,8 milioane de utilizatori si cele de socializare, care au luat avant in ultimul an, avand o crestere de 240% in luna aprilie comparativ cu anul trecut, fiind folosite de 14,5 milioane de oameni, plus cei 30 de milioane care intra pe retelele sociale direct din browserul de pe mobil. In ansamblu, numarul celor care descarca aplicatii din magazine specializate precum App Store al Apple, Android Marketplace sau BlackBerry App World a fost cu 28% mai mare in ultimul an, iar tendinta are sanse sa se mentina si in urmatoarea perioada. "Site-urile si aplicatiile de socializare au de departe cea mai mare crestere in randul activitatilor pe telefonul mobil. Peste 20% dintre posesorii de telefoane inteligente le folosesc si ma astept ca numarul lor sa creasca", observa Mark Donovan, vicepresedinte al ComScore in segmentul telefoanelor mobile.

Problema ar fi ca majoritatea dezvoltatorilor se inghesuie sa dezvolte aplicatii doar pentru echipamentele Apple: magazinul App Store este in prezent cel mai vast, cu peste 225.000 de aplicatii, care au fost descarcate pana in prezent de peste 5 miliarde de ori. Prin comparatie, Android Marketplace numara in jur de 70.000 de aplicatii, in timp ce altele precum Windows Marketplace sau BlackBerry App Store nu depasesc cateva zeci de mii. Pe de-o parte, inclinatia catre App Store este explicabila. Apple a fost practic deschizatorul acestei piete, odata cu lansarea din 2008 a magazinului pentru posesorii de iPhone, iar de atunci incoace nici macar Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, n-a reusit cu al sau Ovi Store sa reproduca modelul cu succes.

Pe de alta parte insa, tocmai acesta e motivul pentru care piata ramane limitata, mai ales ca mai mult de 99% dintre descarcarile de aplicatii se fac din App Store, dupa spusele analistilor de la Gartner. "Totusi, iPhone inseamna mai putin de 1% din numarul total de telefoane mobile vandute pana acum in lume, ceea ce inseamna ca o mare parte din piata potentiala este ignorata", sustine Windsor Holden, analist al Juniper Research. "Daca industria cauta sa dezvolte un model de business bazat pe aplicatii, atunci trebuie sa se asigure ca aplicatiile sunt disponibile pentru o gama cat mai variata de telefoane mobile", adauga Holden. Implicit, si dezvoltatorii ar avea mai mult de castigat daca si-ar largi orizonturile si ar crea aplicatii pentru mai multe tipuri de telefoane si magazine.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
IT&C,
aplicatii,
bani
/business-hi-tech/it/smartphone-urile-atrag-aplicatii-de-miliarde-romanii-sunt-ca-si-inexistenti-6447012
6447012
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.