Diversificare, dar tot cu smartphone-ul în centru

Autor: Ioana Matei Postat la 29 iunie 2022 69 afişări

Pandemia a adus pentru divizia destinată consumatorilor a Huawei o diversificare a portofoliului de produse, astfel încât de la smartphoneuri, compania a trecut acum la comercializarea a aproape oricărui tip de gadget tip wearable şi a intrat şi pe divizia de PC-uri. Cum se reflectă această strategie în business?

Derek Yu, Preşedinte Regional pentru Europa Centrală şi de Est, Ţările Nordice şi Canada în cadrul Huawei Device Business Group a vorbit la cea mai recentă vizită a sa în România despre impactul acestor schimbări în businessul local, dar şi despre planurile diviziei pe care o  reprezintă în continuare. „Vânzările din România au ajuns la 1,5 miliarde de lei în 2021. Situaţia din acest an este chiar mai îmbucurătoare decât cea de anul trecut, oferta de chipseturi devenind una mai bună”, descrie Derek Yu, cele mai recente rezultate înregistrate de divizia de consumer a Huawei (produse destinate consumatorilor) pe piaţa locală. El este responsabil pentru întreaga strategie regională de cercetare şi dezvoltare a diviziei Consumer Business Group, precum şi pentru operaţiunile integrate şi livrare. „România este o piaţă strategică foarte importantă pentru noi, în care dispunem de un centru financiar şi de resurse umane relevant. În ultimii câţiva ani, am deschis magazinul Huawei Experience Store (HES) şi magazinul online Huawei în România, unde oferim produse şi servicii mai bune pentru toţi românii. Astfel, vom continua să investim pe piaţa din România”, punctează el.

Compania a înregistrat pe piaţa locală creşteri pe mai multe segmente, iar Derek Yu menţionează câteva exemple în acest sens: pe piaţa din România, au fost numărul 1 pe dispozitive Wearable în T4 2021 (cu peste 25% din total vânzări), respectiv 30% din total vânzări în T1 2022. „Ecosistemul nostru este într-o continuă creştere în România. În 2022 vânzările din gama audio TWS (True Wireless Stereo) au crescut cu 30% faţă de anul precedent, în timp ce categoria PC-uri a avut o creştere şi mai spectaculoasă, de 70%, iar cele mai noi dispozitive PC, monitoarele de gaming, au fost şi ele foarte bine primite de către pasionaţii de jocuri din România.” În semestrul al doilea, şi-au propus să lanseze în continuare noi PC-uri, ceasuri, smartphone-uri, dispozitive audio şi se declară „foarte încrezători în ceea ce priveşte rezultatul comercial din acest an”. Şi-au propus să îşi crească prezenţa şi când vine vorba de ecosistemul aplicaţiilor dezvoltate de companie şi oferă ca exemplu în acest sens faptul că, din cele peste 200.000 de aplicaţii din galeria de aplicaţii a Huawei, peste 3.000 reprezintă aplicaţii locale, dezvoltate pentru utilizatorii români.

Strategia de pe plan local face parte, explică el, dintr-o strategie bine definită pe plan internaţional, pe care ei o numesc „1Ă8ĂN” Seamless AI Life: „Această strategie este centrată pe smartphone-uri, 1 reprezentând telefonul mobil aflat în centrul tuturor activităţilor, 8” reprezentând tabletele, PC-urile, dispozitivele VR, dispozitivele wearable, ecranele inteligente, sistemele audio inteligente, difuzoarele inteligente şi unităţile centrale, în timp ce N” reprezintă dispozitivele IoT omniprezente. Susţinută de ecosistemele HarmonyOS şi HMS, această strategie ne ajută să oferim consumatorilor o experienţă Seamless AI Life în cinci scenarii relevante de utilizare: smart office, fitness şi sănătate, smart home, călătorii şi divertisment”. În acest sens, menţionează că şi-au propus să lanseze inclusiv o categorie complet nouă, pe care compania nu a anunţat-o însă încă. Derek Yu deţine acest rol de aproximativ doi ani, el fiind,  anterior, director GTM şi marketing în CEE şi regiunea nordică în perioada 2017-2019, iar între 2013 şi 2016 a fost director al Huawei CBG Finlanda şi, respectiv, Polonia.

„În ultimii 2 ani ne-am aflat într-un context cu diferite provocări, amintind aici perioada de pandemie care a influenţat pe toată lumea şi schimbarea obiceiurilor utilizatorilor. Astfel, pentru a putea veni în întâmpinarea cerinţele acestora, am lansat mai multe produse pe piaţă”, descrie el oportunităţile pe care le-au sesizat în contextul atipic din ultimii doi ani. Astfel, pentru că au au observat că oamenii au început să se preocupe mai mult de sănătate, au văzut în categoria de produse wearable o nouă oportunitate. Similar, deoarece noţiunile de smart office şi şcoală online au crescut din punct de vedere al interesului, categoriile de PC-uri şi tablete au înregistrat noi creşteri în materie de vânzări. În plus, menţionează el, chiar dacă restricţiile din SUA le influenţează întreaga activitate, şi aceasta reprezintă în acelaşi timp şi o oportunitate pentru afaceri. „Astfel, am început să dezvoltăm propriul ecosistem şi să investim pentru afaceri pe termen lung, cum ar fi HarmonyOS şi segmentul dedicat maşinilor. Tehnologia şi afacerile se schimbă în fiecare zi, am învăţat lucrul acesta din plin alături de Huawei.”

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
TEHNOLOGIE,
smartphone

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.