Datele noastre sunt deja acolo

Autor: Bogdan Cioc Postat la 15 decembrie 2011 69 afişări

Despre un internet al lucrurilor, prin care luminile să se stingă singure în casă şi electronicele sau electrocasnicele să ştie când să pornească şi să se oprească, se vorbeşte deja de multă vreme. Dispozitivele mobile şi cantitatea uriaşă de informaţie pe care o generează au însă toate şansele să grăbească apariţia unui astfel de internet.

De ce îşi doreşte Amazon să înţeleagă preferinţele utilizatorilor săi? E simplu, o arată de ani de zile: pentru a-şi maximiza vânzările, prin recomandări personalizate. Amazon nu e decât marginal furnizor de tehnologie: în mod accidental în Cloud, în mod interesat în mobile. Altfel, Amazon este un mare retailer de cărţi, DVD-uri, mobilă, electronice şamd. De ce şi-ar dori operatorii noştri de telefonie mobilă datele noastre de comportament? Pentru a crea oferte personalizate. Pentru a oferi, asemeni lui Apple, unui set de furnizori preferenţiali, business direcţionat. Nu e puţin lucru să reuşeşti să creezi puţină ordine într-o piaţă entropică. În definitiv, toţi aceşti jucători nu fac altceva decât să imite succesul Google. Conform paginii proprii de întrebări frecvente în privinţa protejării datelor private, Google stochează interogările miliardelor sale de utilizatori pentru a creşte calitatea serviciului oferit şi pentru a crea noi servicii inovative. Este aceeaşi motivaţie umanistă pe care am auzit-o în toate celelalte cazuri. Am putea adăuga: pentru a creşte calitatea serviciilor şi, marginal, pentru a putea crea reclame personalizate cu plata per click.

Sunt zvonuri că şi Facebook ar dori să intre în rândul producătorilor de dispozitive mobile. Mă întreb de ce, având în vedere că reţeaua socială are deja datele noastre personale, oferite benevol. Răspunsul vine probabil din direcţia unei şi mai abrupte invazii cu reclame a spaţiului personal. Reclame direct în buzunar, care ştiu ce ne place şi pe ce suntem mai înclinaţi să ne cheltuim banii.

Gartner are probabil dreptate. Trăim în epoca Big Data, în care toţi furnizorii de servicii se străduiesc să ne slujească mai bine. Cu sau fără acordul nostru, cu sau fără ştirea noastră. Să nu ne temem, aşadar, să navigăm pe internet. Datele noastre sunt deja acolo.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe Gandul.ro

/business-hi-tech/datele-noastre-sunt-deja-acolo-9045452
9045452
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.