Pretul online al luxului

Autor: Rosca Cristina Postat la 17 septembrie 2010 109 afişări

Exemplele externe au aratat ca se poate. Vanzarea primului magazin online de lux, Net-a-Porter, cu 250 de milioane de euro a demonstrat ca luxul are, la randul lui, un pret. Iar designerii romani care si-au inchis magazinele de pe strazile bucurestene pentru a investi in online fac parte dintr-o miscare dictata de criza, dar si de o noua filozofie a shoppingului de lux.

Pentru 2010, Maria Lucia Hohan estimeaza o cifra de afaceri de 500.000 de euro si spune ca nu numai ca nu a simtit criza, ba chiar a avut cel mai bun an: "Anul 2010 a fost cel mai bun an pentru noi si acest lucru se datoreaza atat vanzarilor catre magazine la targul de la Paris, dar mai ales magazinului online, datorita caruia a crescut enorm si numarul vizitelor de la atelier".

Criza s-a resimtit insa diferit. Mihai Albu spune ca a fost afectat de criza, insa nu in masura in care se astepta si crede ca a luat mai multe masuri decat era necesar: "Din cauza mass-media, care a facut «reclama» crizei, am luat masuri supradimensionate si imi pare rau. Am inchis magazine (printre care si cel de pe Magheru) si am disponibilizat cativa oameni, am limitat cheltuielile. Nu am stiut ce va urma, iar presa m-a speriat. Pana la urma, nu a fost atat de rau. Trebuia doar sa elimin cheltuielile inutile".

Designerul spune ca o metoda care a dat rezultate in aceasta perioada a fost mentinerea preturilor. Totusi, pentru acest an nu estimeaza crestere. "Mi-am limitat capacitatea de productie si vanzarile. Nu pot face mai mult decat fac acum. Lucrez la capacitate maxima. Pentru a obtine crestere ar trebui sa angajez si sa redeschid magazine si nu sunt dispus sa fac asta."

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/pretul-online-al-luxului-7182914
7182914
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.