Pretul online al luxului

Autor: Rosca Cristina Postat la 17 septembrie 2010 109 afişări

Exemplele externe au aratat ca se poate. Vanzarea primului magazin online de lux, Net-a-Porter, cu 250 de milioane de euro a demonstrat ca luxul are, la randul lui, un pret. Iar designerii romani care si-au inchis magazinele de pe strazile bucurestene pentru a investi in online fac parte dintr-o miscare dictata de criza, dar si de o noua filozofie a shoppingului de lux.

Ghenea crede ca este o chestiune de timp pana cand Romania va recupera distanta fata de tarile vestice in ceea ce priveste ponderea comertului online in totalul comertului retail, dat fiind ca online-ul a crescut chiar si in timp de criza, iar romanii utilizeaza tot mai mult internetul: "Nu am o estimare a valorii comertului online, din pacate, deoarece achizitiile online de imbracaminte si incaltaminte in Romania se fac inca destul de mult si de la site-uri de e-commerce din strainatate, asa incat estimarile devin foarte dificile.

Oricum, ponderea achizitiilor locale online este in crestere rapida, asa ca trendul este pozitiv si din acest punct de vedere".

Mediul online este considerat foarte bun si pentru promovare, un fel de deschidere pentru mediul offline. "Vreau doar sa ma vada lumea astfel, sa vada de ce sunt in stare, si ulterior sa ma contacteze. Oricum, clientii doar observa pe net, deoarece perechile expuse sunt doar pentru informare. Eu nu le reproduc, ci creez mereu noi modele", spune designerul de incaltaminte Mihai Albu. Comenzile online reprezinta 20% din total, iar Albu spune ca nici nu ar vrea sa mearga mai bine de atat: "ntr-un final clientii ajung fata in fata cu mine. Oamenii comanda, lasa datele personale, si acestea ajung ulterior la mine. Eu ii sun si le spun ce putem face. Nu creez de doua ori aceeasi pereche de pantofi".

Acest scenariu se aplica romanilor. Pentru straini insa, care nu pot veni la o intalnire, se fac schite, desene, si intr-un final se ajunge la un punct comun. Si in cazul creatorului de bijuterii David Sandu, site-ul este doar unul de prezentare si nu de vanzari. n consecinta, preturile nu sunt afisate pe site, deoarece produsele sunt unicat: "Bijuteriile pe care le realizez sunt unicat. Am de multe ori probleme cu cei care vad pe site un obiect si vor sa il cumpere exact pe acela. Nu fac copii dupa propriile mele obiecte. Aceasta este partea cea mai dificila, din care, aparent, businessul are de pierdut. Eu insa am castigat infinit din onestitatea de a

nu-mi replica propriile creatii". Preturile bijuteriilor create de David Sandu incep de la 200-250 de euro in cazul celor de argint si urca fara limita teoretica. "Cele mai ridicate preturi au fost de-a lungul timpului in jurul intervalului 30-40.000 de euro. Fiecare proiect are pretul sau, care este stabilit in functie de costuri, complexitate, timp si mai ales gradul inovator la nivel de idee care mi se solicita", explica designerul, care crede ca pozitionarea sa pe segmentul de lux a fost "una naturala si mult timp inconstienta". David Sandu creeaza, dupa cum povesteste, de la 13 ani. ncepand cu anul 2000, lucrurile au inceput sa se cristalizeze in directia unui business.

"ncepand cu anul 2002 am avut primul colaborator angajat pentru partea de manufacturare de componente, pe care mai apoi le asamblam in obiecte finite. A urmat apoi al doilea, care a fost momentul decisiv de structurare intr-un business a lucrurilor pe care le faceam. A sosit momentul cand cea mai buna clienta a mea, Ioana Andrei, mi-a propus sa fondam impreuna o firma care sa se ocupe cu promovarea bijuteriei de autor propusa de mine", isi aminteste Sandu.

Astazi, creatiile David Sandu se vand in Romania - doar in galeria din Smardan, unde este nevoie de programare - si in strainatate, in galeriile de arta unde designerul este invitat, dar si prin clientii care vin din online. "Prin online, eu nu ma adresez numai publicului din Romania, ci publicului international. Jumatate din clientele de pe online sunt din alte tari. Primele comenzi au venit din Australia, Grecia si Statele Unite. Majoritatea clientelor din Romania vin de regula la show-room pentru probe. Am insa si cliente din afara care vin special sa isi probeze rochia de mireasa", declara Maria Lucia Hohan.

Creatoarea spune ca s-a axat pe creatia de rochii, jachete si topuri pentru ca sunt mai usor de controlat ca si productie, dar si pentru ca se cer. Ea adauga ca isi doreste o linie de produse mai accesibile, deoarece cele mai multe cliente sunt tinere si cauta produse mai accesibile ca pret. n prezent, brandul MLH are trei directii: linia principala Maria Lucia Hohan Luxury Wear, care ofera rochii de seara la un pret mediu de 600 de euro, MLH Glam & Girlie, care ofera produse la preturi mai accesibile si Bridal by MLH, compusa doar din rochii de mireasa.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/pretul-online-al-luxului-7182914
7182914
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.