Pretul online al luxului

Autor: Rosca Cristina Postat la 17 septembrie 2010 109 afişări

Exemplele externe au aratat ca se poate. Vanzarea primului magazin online de lux, Net-a-Porter, cu 250 de milioane de euro a demonstrat ca luxul are, la randul lui, un pret. Iar designerii romani care si-au inchis magazinele de pe strazile bucurestene pentru a investi in online fac parte dintr-o miscare dictata de criza, dar si de o noua filozofie a shoppingului de lux.

"Ultimele doua linii sunt foarte tinere, insa intentionam sa le dezvoltam in timp", marturiseste designerul. "Acum, cea mai ieftina rochie este o rochie din tricot MLH Glam & Girlie, care costa 690 de lei (160 de euro). Cea mai scumpa insa este o rochie de mireasa din colectia Bridal, care ajunge la 7.500 de lei (1.700 de euro). Preferatele clientelor raman insa rochiile de seara din linia principala."

Dupa cum spune Maria Lucia Hohan, totul incepe cu majoratul. Urmeaza balul de absolvire, casatoria si apoi botezul. n dictionarul creatoarei, aceste etape consolideaza procesul de fidelizare a clientelor: "Am foarte multe cliente tinere, care isi cumpara rochii pentru evenimente speciale si de aceea aloca un buget mult mai mare decat de obicei pentru rochiile mele. Veniturile lor nu sunt neaparat un reper". Zilnic, creatoarei ii trec pragul atelierului trei cliente. Pe luna, numarul este estimat la 50. Termenul cliente capata insa o alta conotatie in acest context, pentru ca, dupa cum declara designerul, cele care vin la atelier nu vin sa vada, ci vin deja hotarate sa cumpere. Totul se datoreaza deciziei de a trimite businessul si pe online. "Magazinul online este deschis 24 de ore din 24, iar preturile sunt afisate. Clientii se filtreaza astfel natural. La showroom ei vin direct ca sa achizitioneze, pentru ca deja cunosc produsele si preturile."

Designerii romani mizeaza pe vanzarile online in afara granitelor tarii, mai ales pentru ca romanii inca nu se inghesuie sa cumpere produse romanesti de lux. "Segmentul de lux are clienti, acestia sunt insa foarte mobili si pot cumpara de oriunde. Provocarea cea mai mare insa a fost si este in continuare sa convingem clientii romani ca merita sa cumperi un produs romanesc. Din pacate e mult mai usor sa vindem in strainatate, se pare, decat in Romania", spune Irina Schrotter, ale carei produse sunt vandute in peste 40 de magazine de pe patru continente.

Si Maria Lucia Hohan vinde in strainatate, insa, spune ea, doar in magazinul online sunt expuse toate piesele colectiilor actuale, precum si "best-seller-urile" colectiilor anterioare. Desi nu are niciun magazin propriu, rochiile MLH pot fi cumparate din alte magazine din intreaga lume, dupa ce initial au fost expuse la targurile de profil. "La targurile internationale de moda, unde sunt prezenti atat designeri, cat si companiile ce detin magazine de profil, preluam comenzile pe care trebuie sa le onoram in decurs de sase luni. Ulterior produsele noastre se vand in magazinele din intreaga lume. Cel mai bine vindem in Grecia, Irlanda si Dubai, dar avem distribuitori si in Elvetia, Olanda, Italia, Singapore, Liban", spune Maria Lucia Hohan. Primul contact al produselor MLH cu pietele externe a avut loc acum patru ani. "Primul magazin in care am vandut a fost unul mic din Suedia. Apoi au venit alte comenzi din Europa, dar si din Asia."

Daca pentru comenzile plasate de magazine perioada de livrare este sase luni, clientele persoane fizice isi primesc rochiile mai repede. Perioada de onorare a comenzii difera insa. "Astfel, pentru comenzile plasate pe site promitem sa livram in maxim cinci zile lucratoare. Pentru atelier, unde comenzile presupun mai multe probe, iar rochiile sunt realizate dupa masurile exacte ale clientelor, dureaza intre o saptamana si o luna sa realizam ceea ce ni s-a cerut", explica designerul. "Preturile sunt insa aceleasi, indiferent daca se face comanda online sau la atelier." Maria Lucia Hohan spune ca ea creeaza de obicei o colectie de aproximativ 50-60 de piese, iar in functie de cererea pentru diverse modele se realizeaza noi exemplare. "Suntem un atelier de design, nu o mare fabrica cu productie lohn", glumeste ea.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/pretul-online-al-luxului-7182914
7182914
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.