Centrul Vechi din Capitala, dincolo de baruri si terase

Postat la 15 martie 2010 177 afişări

Centrul Vechi al Capitalei inseamna mai mult decat terase in timpul verii si baruri pline in timpul iernii. Desi putini, antreprenorii din zona cauta metode sa isi tina afacerile la adapost de haosul lucrarilor.

Centrul Vechi ramane pentru moment preferat de proprietarii de baruri si cafenele, dar Tanasa crede ca "va fi mai greu pana cand cativa retaileri importanti vor face primul pas si vor deschide o unitate in zona". In ultima perioada, pe langa micii investitori, si oamenii de afaceri cu experienta pariaza pe dezvoltarea zonei. Olandezul Jerry van Schaik este unul dintre primii si cei mai mari investitori din Centrul Vechi. Venit in Romania in 2001, a fost managerul Amsterdam Grand Cafe timp de cinci ani si in 2005 a intrat si pe piata hoteliera, deschizand pe Smardan boutique-hotelul cu 16 camere Rembrandt. Dupa experienta cu Amsterdam Grand Cafe, unde spune ca a pierdut foarte multi clienti din cauza amplasamentului, a investit 150.000 de euro, alaturi de un asociat, in Van Gogh Spaces. Spatiul de pe Smardan include 700 de metri patrati, unde a fost amenajata o cafenea, un wine bar, iar la etaj spatii pentru birouri. Astfel, Van Schaik a transformat coltul renovat de langa Banca Nationala intr-un Amsterdam in miniatura.

GALERIE FOTO: Centrul Vechi din Bucuresti

Olandezul conduce doua afaceri care au aparent multe lucruri in comun, dar al caror mers depinde de o categorie diferita de clienti. Hotelul a incheiat 2009 cu o cifra de afaceri de 450.000 de euro. Noua cafenea a beneficiat, in schimb, de afluxul de consumatori atrasi de ofertele de profil din centrul istoric. "Am inceput 2010 la putere maxima. Ne asteptam la o cifra de afaceri de 600.000 de euro pentru acest an. De cand am deschis in octombrie 2009 am avut timp sa testam niste lucruri si sa facem ultimele ajustari", explica managerul. Cafeneaua atrage in proportie de 75% clienti romani, iar Van Schaik spune ca exact asta si-a propus. "E foarte interesant, in Romania oamenii nu prea stau la bar. E una dintre diferentele culturale pe care le observ de ceva vreme. Cand ne-am gandit la designul barului ne-a fost clar ca vrem sa redea faptul ca este la fel de confortabil ca orice alt loc din cafenea - si ca bonus are perspectiva <de la inaltime> si o oglinda imensa care ofera vedere asupra intregului spatiu."

Dragos Petrescu, un alt investitor important de aici, spune ca s-a bazat in 2005, cand inaugura "zona City Grill", pe ideea ca orice centru vechi european va avea mai devreme sau mai tarziu succes, adica vad. Acum detine patru branduri - Caru' cu Bere, City Grill, Sport Bar si fast food-ul Bundetot, dintre care ultimele doua au fost deschise anul trecut, o investitie de 500.000 de euro. "Ne-am bazat pe un concept simplu - berea asociata cu sportul. In spate este totusi o uzina de marketing si management specializat in industria ospitalitatii." Managerul afirma ca afacerile si-au mentinut nivelul de anul trecut, iar majoritatea clientilor sunt romani (90% iarna si 75-80% vara).

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
lifestyle
/arta-si-societate/lifestyle/centrul-vechi-din-capitala-dincolo-de-baruri-si-terase-5740944
5740944
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.