Centrul Vechi din Capitala, dincolo de baruri si terase

Postat la 15 martie 2010 177 afişări

Centrul Vechi al Capitalei inseamna mai mult decat terase in timpul verii si baruri pline in timpul iernii. Desi putini, antreprenorii din zona cauta metode sa isi tina afacerile la adapost de haosul lucrarilor.

In zona sunt afaceri (putine, e adevarat) care nu depind de traficul pietonal si pentru care prea multi clienti la un loc ar insemna in unele cazuri chiar o problema. De exemplu, Spazio Studio, atelierul de arhitectura de pe strada Smardan, primul care a deranjat peisajul de rochii de mireasa si magazinele de metalo-casnice din zona in 2004. Unui necunoscator ii atrage atentia datorita scaunelor de designer vizibile prin vitrinele mari. "Oamenii se feresc oarecum sa intre, pentru ca li se pare mult prea pretentios. Din punctul meu de vedere este foarte bine, pentru ca ne lasa sa muncim. Intra cine trebuie." De fapt, mare parte din cifra de afaceri este adusa de proiectele de arhitectura si amenajare interioara. "Suntem in plina ascensiune, chiar la sfarsitul anului trecut ne-am extins spatiul de la 150 la 400 de metri patrati", spune Daniel Petrescu, arhitect la Spazio Studio. In concept store se gasesc obiecte de mobilier (Marcel Wanders, Karim Rashid) sau obiecte de arta. De cateva saptamani, in vitrina sunt vizibili magneti pictati de un artist roman, la mare cautare printre turisti. Arhitectii se pregatesc sa deschida propria cafenea in studio.

GALERIE FOTO: Centrul Vechi din Bucuresti

Si Alexandra Paven, proprietara boutique-ului de parfumerie de nisa Createur 5 d'Emotions, si-a creat o baza de clienti fideli, care nu depinde neaparat de traficul de zi cu zi prin labirintul de strazi mai mult sau mai putin desfundate. In magazin intra in general oameni interesati de parfumeria de nisa. Pe de alta parte, Alexandra recunoaste ca un Centru Vechi amenajat, ca in Bologna, unde si-a descoperit ea pasiunea pentru parfumuri, ar contribui la cresterea tuturor afacerilor din zona. Uneori, aici si-au gasit locul afaceri "in familie". Pe Smardan se remarca doua boutique-uri, perete in perete, care vand ceai (Bernschutz & Co.) si produse pentru boarderi (The Kitchen) si care sunt detinute de doi soti, Corina Bernschutz si Florin Giuglan. Corina, mare amatoare de ceai, s-a gandit ca locul cel mai bun pentru boutique-ul la care visa era langa magazinul sotului, mai ales ca era insarcinata. "Stiam ca si Bernschutz & Co. va fi diferit, asa il gandisem, era firesc sa profitam de apropiere si sa ne prezentam impreuna, ca altceva decat cu ceea ce erau oamenii obisnuiti. Rezultatul acestei imagini este ca pe Florin clientii il intrebau daca a lucrat cu un arhitect pentru decorarea si amenajarea The Kitchen, iar pe mine daca am franciza si cum de am avut curaj sa fac in aceasta zona, inca prafoasa, un astfel de loc care sta in picioare in orice mare capitala europeana."

Faptul ca zona este tot mai cautata il confirma agentiile imobiliare, care afirma ca in 2009 preturile au fost stabile, dar ca "pentru 2010 estimam o usoara majorare datorita interesului tot mai crescut pentru centrul istoric si faptului ca aceasta zona este singura unde cererea este peste oferta de la nivelul actual", cum spune Simona Tanasa, specialist in retail in cadrul agentiei Colliers.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
lifestyle
/arta-si-societate/lifestyle/centrul-vechi-din-capitala-dincolo-de-baruri-si-terase-5740944
5740944
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.