Bordeaux nu este doar despre vinuri

Autor: Ioana Matei Postat la 25 mai 2017 334 afişări

O clădire futuristă, în care predomină sticla, înconjurată de verdeaţă şi copaci, aflată în Cestas, la aproximativ 15 kilometri de centrul oraşului Bordeaux, în sud-vestul Franţei, este locul în care se desfăşoară un tip de spectacol puţin întâlnit. În mai puţin de cinci minute, proiecţii verzi de laser dau forma, pe diferite texturi, tuturor elementelor necesare realizării unui costum de baie, unei canapele din piele sau chiar şi a unui airbag.

O ISTORIE DE APROAPE JUMĂTATE DE SECOL

Lectra a fost înfiinţată în 1973, în apropiere de Bordeaux, în Franţa, de inginerii Jean şi Bernard Etcheparre. Trei ani mai târziu, compania a vândut primul sistem de design computerizat (CAD) din lume pentru industria textilă – în acest punct, compania avea mai puţin de 10 angajaţi şi înregistra vânzări de 0,25 milioane de euro.

André Harari, un pionier din piaţa de capital din Franţa, oferă capitalul necesar pentru implementarea planului de business al companiei, prin Compagnie Financière du Scribe, al doilea cel mai mare acţionar al Lectra. Între 1977 şi 1982, Lectra intră pe pieţele spaniolă şi japoneză; în 1980, compania a deschis şi primul birou internaţional, în Germania; acesta este urmat de birouri în Spania, Marea Britanie, Italia şi Statele Unite ale Americii, în 1982.

În 1987, Lectra se listează la bursa din Paris, dar trei ani mai târziu, în 1990, compania este lovită de criza financiară şi se află chiar în pragul de a fi închisă. În decembrie însă, André  Harari şi Daniel Harari pun la punct un plan de salvare: în 1991, recapitalizează compania şi preiau managementul acesteia; noua echipă implementează un proiect de restructurare a activităţilor. Între 1991 şi 1997, continuă procesul de restructurare a companiei; Lectra lansează un proiect extins de cercetare şi dezvoltare axat pe înnoirea întregii game de produse. În 1998, Compagnie Financière du Scribe, care era acţionar minoritar, fuzionează cu Lectra.

În 2002, gama de produse se extinde şi include şi echipamente de tăiere cu laser pentru producţia de airbaguri. În 2004, Lectra cumpără compania germană Humantec, specializată în tăierea pielii, compania spaniolă Investronica Sistemas (numărul trei la nivel mondial pe piaţa soluţiilor CAD) şi compania canadiană Lacent, specializată în tehnologiile de tăiere pe bază de laser. În 2007, după cinci ani de cercetare şi dezvoltare, cu o investiţie totală de aproape 50 de milioane de euro, Lectra lansează o nouă generaţie de echipamente de tăiere (Vector).

În 2008 şi 2009, criza economică globală afectează toate sectoarele de piaţă ale companiei; vânzările anuale sunt în 2009 de 153 de milioane de euro, în scădere cu 23% comparativ cu 2008. În 2010, vânzările îşi revin şi cresc cu 24% , iar în 2011 creşterea continuă (cu 8,4% comparativ cu 2010). Planurile de transformare a companiei iniţiate în trecut îşi ating obiectivele, iar Lectra ajunge la rezultate financiare record anul trecut: o valoare a vânzărilor de 260,2 milioane de euro şi un profit operational (EBIT) de 37,3 milioane de euro. Compania este listată la Bursa Euronext.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.