Bordeaux nu este doar despre vinuri

Autor: Ioana Matei Postat la 25 mai 2017 334 afişări

O clădire futuristă, în care predomină sticla, înconjurată de verdeaţă şi copaci, aflată în Cestas, la aproximativ 15 kilometri de centrul oraşului Bordeaux, în sud-vestul Franţei, este locul în care se desfăşoară un tip de spectacol puţin întâlnit. În mai puţin de cinci minute, proiecţii verzi de laser dau forma, pe diferite texturi, tuturor elementelor necesare realizării unui costum de baie, unei canapele din piele sau chiar şi a unui airbag.

În acest context, România are de câştigat. „Industria 4.0 înseamnă că proximitatea este un avantaj; iar România are un astfel de atu, alături de avantajele prezenţei unor unităţi de producţie, atât pentru industria textilă, cât şi pentru mobilă. Are totodată ingineri de calitate şi un cost al muncii rezonabil – dacă nu chiar scăzut. Astfel că, fără îndoială, cred că în viitorul apropiat România ar trebui să crească mai rapid decât majoritatea ţărilor din Europa.” El spune că aici se află companii italiene din fashion; multe branduri high-end din fashion mută în România o parte din producţie pe care o făceau în Asia mai demult la preţuri mai bune, pentru o mai bună conexiune.

În ceea ce priveşte Lectra, spune că vânzările companiei franceze în România nu au fost atât de bune în ultimii câţiva ani, cum s-a întâmplat de altfel şi în alte ţări aflate în dezvoltare, din cauza preţurilor ridicate a produselor dezvoltate de Lectra. „Pentru mulţi oameni care cumpără primele echipamente, nu este justificat să aloce atât de mulţi bani comparativ cu competitorii. Echipamentul de tăiere nu este acolo doar ca să taie, ci să asigure profitabilitatea companiei pe termen lung.” Harari spune că şi-au propus să dezvolte mai mult afacerile de aici; în următorii ani vor recruta mai mulţi oameni de vânzări în regiunea în care ne aflăm: „În Europa de Est în general şi în România în special”.

Din rândul clienţilor, menţionează câţiva producători români. „Lucrăm cu câţiva producători români. Spre exemplu, fabrica Romaniţa, aflată în Caracal, care produce pentru branduri de fashion cunoscute precum Massimo Dutti, H&M, Zara, Bershka şi Primark.” Compania deţine deja soluţiile de tăiere ale Lectra şi a investit recent şi într-un software, pentru ca acesta să fie integrat în lanţurile de producţie globale digitale ale brandului. O altă companie care se află printre clienţii lor este producătorul tradiţional de cămăşi made-to-measure şi ready-to-wear Braiconf din Brăila. „Compania furnizează 1 milion de articole de îmbrăcăminte pentru clienţi din Italia, Franţa, Suedia, Rusia, Norvegia şi România şi este un client al Lectra pentru mai mulţi ani care a investit recent în tehnologia şi serviciile profesionale pentru eficienţă operaţională şi digitalizarea proceselor de producţie.”

Daniel Harari spune că pentru următorii ani au planuri mari legate de producătorii din România şi, prin urmare, lucrează la îmbunătăţirea prezenţei companiei de aici. „Strategia noastră se aliniază cu tendinţele în România: digitalizare, integrarea în lanţurile de producţie digitale globale şi producţia în proximitatea pieţelor ţintă”. Tendinţe setate mai cu seamă de „creşterea cererii generaţiei millenniale care stimulează companiile să ofere produse fast-fashion de calitate, la preţuri accesibile şi personalizat.” Daniel Harari spune că, pentru a atinge aceste obiective, compania are subsidiare funcţionale în regiune în România (în Cluj-Napoca), Polonia (Varşovia), Croaţia (Zagreb), de vânzări, marketing, tehnicieni şi experţi în soluţiile Lectra; intenţionează să se extindă în acord cu cererea în creştere. „Căutăm şi angajaţi cu experienţă în tehnologie care pot să ne susţină în atingerea planurilor noastre de creştere.”

Daniel Harari povesteşte şi care sunt principiile de leadership pe care se bazează. El spune că aplică metoda de management numită „democratură”, un cuvânt împrumutat de la afaceristul francez Claude Bébéar. Acesta a devenit cunoscut pentru citatul: „Guvernez prin democratură. Datoria unui lider este să asculte toate opiniile, să preia toate informaţiile (democraţie), dar să ia o decizie singur (în regim dictatorial), de care el să fie responsabil. Un şef nu cere sfaturi, ci păreri.”

Prin urmare, Harari spune că este atent ca fiecare dintre deciziile pe care le ia să fie precedate de un dialog democratic, deschis, cu toată lumea. Odată ce decizia a fost luată de persoana de la conducere, devine de nestrămutat. Toţi cei implicaţi trebuie să o respecte şi să o implementeze. Daniel Harari spune că, în prezent, succesul companiilor antreprenoriale este strâns legat de tendinţele menţionate şi le transmite: „Să înţeleagă că industria va trece prin transformări majore, iar apariţia industriei 4.0 este o revoluţie industrială la fel de importantă ca şi celelalte anterioare, chiar şi mai importantă decât apariţia internetului, va schimba lumea industrială şi mai ales industriile fashion, automotive şi de producţie de mobilier.” Iar antreprenorilor aflaţi la început de drum le spune să pună pe primul loc obiectivele strategice. „Trebuie să aibă o strategie care să traseze un obiectiv şi apoi să o perfecţioneze, pentru că trăim într-o lume plină de incertutiduni, unde este dificil să prezici ce se va întâmpla peste câteva săptămâni şi luni, prin urmare este necesar să ai un cadru intern pe care să îl ajustezi permanent când este necesar.”

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.