Reportaj: Cum s-a vazut lansarea Duster, la concurenta cu concertul lui Justin Timberlake

Postat la 08 martie 2010 154 afişări

In micutul oras frantuzesc Annecy, aflat pe malul celui mai pur lac din Europa, la granita cu Elvetia, absolut nimic nu iti aduce aminte de Romania. Saptamana trecuta insa, in cel mai luxos hotel din oras nu se vorbea franceza, ci mai mult romana. Aproape jumatate dintre cele 100 de camere ale hotelului erau ocupate de ziaristii adusi de Dacia pentru a vedea pe viu cea mai importanta lansare din istoria sa – prima masina de teren.

"Ma pun inca la punct cu toate detaliile, dar e sigur ca acum, odata cu aparitia SUV-ului, e pentru prima data cand Dacia reprezinta o adevarata alternativa la masinile second-hand cu preturi in jurul a 10.000 de euro", sustine Bordeanu.

Intr-adevar, pretul de pornire pe care il are Dacia Duster este cu doar putin peste 10.000 de euro, in cazul variantei cu tractiune pe rotile din fata si 12.300 de euro pentru cea care are tractiune pe toate cele patru roti. "Pretul imi place cel mai mult la masina asta", spune Constantin Stroe, iar zambetul larg care urmeaza imi aduce aminte de zambetul pe care l-am vazut acum aproape sase ani, cand era prezentat oficial Logan Sedan, "masina de 5.000 de euro". "Acum e altceva (fata de lansarea Logan Sedan - n. red.). Dar vezi ca este cum iti spuneam eu cand ma intrebai de pierderi si iti povesteam de planurile mari pe care le stiam pentru Dacia?" Nu asteapta raspunsul meu si ma trage de mana langa o masina, chiar sub un balon pe care scria cu litere gigantice: "HANG ON. Be back at 14:45".

Este deja trecut de ora anuntata si nimic nu se intampla. "O sa mai intarziem putin din cauza lui Justin Timberlake." Replica Monicai Ionita, responsabila in cadrul Dacia pentru presa centrala, este cat se poate de adevarata, oricat de amuzanta ar parea. Cantaretul american, imaginea brandului Audi, si-a prelungit mini-concertul de la standul Audi, captand atentia ziarstilor mai mult decat cel mai ieftin SUV.

In tot acest rastimp, Constantin Stroe pare nelinistit, dar nu din cauza intarzierii conferintei de presa. Se vede in ochii lui ca ii lipsesc ziaristii care il luau cu asalt de fiecare data cand aparea la o conferinta de presa sau un eveniment. Pare ca ii lipsesc chiar si momentele cand scrasnea din dinti si era nevoit sa justifice pierderi tot mai mari sau cele cand incerca sa il convinga pe Carlos Ghosn ca fabrica de la Craiova ar putea reprezenta o ocazie pentru Nissan. Pana la urma nu a iesit asa cum a vrut el, Ford a venit la Craiova, Nissan a facut fabrica in Rusia, dar fabrica Dacia a ajuns in zece ani un reper de eficienta si productivitate in cadrul Renault, cu un profit cumulat de 300 de milioane de euro din momentul lansarii Logan in 2004 si, mai important, o marja operationala cu mult peste media pe care a avut-o grupul francez.

"Cred ca e posibil sa vedem si in urmatorii ani o marja operationala comparabila cu cea din 2008 (cand seful Renault, Carlos Ghosn, a anuntat ca Logan, desi era o masina foarte ieftina, genera o profitabilitate de 6%, de doua ori mai mare decat media produselor Renault - n.red.)", completeaza Jerôme Olive, cel care a preluat din acest an functia de director general al Dacia. Fost sef al fabricii din Douai, una dintre cele mai performante si tehnologizate ale Renault, Oliver se declara usor surprins de standardul de productie de la Dacia.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
Dacia Duster,
lansare,
Geneva,
Brent Valmar
/analize/transporturi/reportaj-cum-s-a-vazut-lansarea-duster-la-concurenta-cu-concertul-lui-justin-timberlake-5722302
5722302
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.