Reportaj: Cum s-a vazut lansarea Duster, la concurenta cu concertul lui Justin Timberlake

Postat la 08 martie 2010 154 afişări

In micutul oras frantuzesc Annecy, aflat pe malul celui mai pur lac din Europa, la granita cu Elvetia, absolut nimic nu iti aduce aminte de Romania. Saptamana trecuta insa, in cel mai luxos hotel din oras nu se vorbea franceza, ci mai mult romana. Aproape jumatate dintre cele 100 de camere ale hotelului erau ocupate de ziaristii adusi de Dacia pentru a vedea pe viu cea mai importanta lansare din istoria sa – prima masina de teren.

A doua zi, la standul Dacia, cu o ora inainte de inceperea conferintei de presa, patru barbati pe la 50 de ani pareau usor obositi. Asezati pe marginea postamentului dedicat camerelor video, cei patru discuta despre Duster si despre sotiile lor, care par ca nu se mai hotarasc daca vor sau nu pulover, daca vor sau nu sa plece din salon. "Stii ce? Hai sa mergem si vedem acolo ce si cum", spune catre ceilalti trei avocatul Ernest Popovici, seful APIA. Apoi se intoarce catre mine si imi spune ca nu crede ca piata auto are sanse sa isi revina anul acesta. "Poate doar sa isi stopeze cresterea. Bine macar ca nu e ca in imobiliare, ca acolo vad posibila o noua scadere cu 20%", adauga avocatul.

Popovici pare ca i-a luat locul lui Brent Valmar in grupul celor patru, asa cum o facuse si acum doi ani si ceva cand preluase functia de presedinte al APIA de la acelasi Valmar. Alaturi de Valmar si Popovici, Dan Mihoc, Cristian Helvig si Paul Badea sunt printre primii membri ai Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), fiind responsabili pentru intrarea pe piata sau dezvoltarea in Romania ale operatiunilor pentru nume mari din lumea auto precum British Petroleum (Dan Mihoc), Iveco (Cristian Helvig) sau Nissan (Paul Badea).

Fiecare dintre ei lucra in industria auto cand Dacia era doar o fabrica aflata aproape in faliment, care producea masini ieftine pe stoc, dar care era faimoasa pentru ca nu reusea sa realizeze doua masini la fel. In unele intra apa, la altele nu se inchideau toate usile, iar daca aveai mare noroc, puteai nimeri una aproape perfecta, dar care ruginea foarte usor.

La 15 ani distanta de vremurile cand cei cinci puneau bazele industriei auto la intalnirile APIA, Dacia a devenit o marca internationala de succes, iar dupa lansarea Logan in 2004 a vandut 1,25 milioane de masini. Numai anul trecut a avut afaceri de circa 2,5 miliarde de euro si a vandut peste 80.000 de masini in Germania si alte 66.000 in Franta, semn ca nu mai are un portofoliu dedicat exclusiv tarilor sarace din Europa de Est sau America de Sud. Iar acum, odata cu aparitia primului SUV din istoria marcii - Duster - Dacia are sansa sa devina ceea ce visa Louis Schweitzer, presedintele grupului francez la inceputul anilor '90 - o marca pentru cei 80% dintre locuitorii planetei (din afara tarilor dezvoltate) care nu au inca acces la o masina.

Prezentarea oficiala saptamana trecuta a modelului Duster parea de departe cel mai important eveniment pentru Dacia in acest an. De la Jerôme Olive, seful fabricii, si pana la oamenii de marketing precum Rafael Treguer sau Mihai Bordeanu sau cei de la comunicare, toata lumea recunoaste ca Duster este principalul element al strategiei de comunicare din acest an. "Iar daca aceasta inseamna un castig de imagine si pentru celelalte modele din gama, atunci cu atat mai bine", spune cu sinceritate Mihai Bordeanu, cel care va deveni din vara acestui an director de marketing al Renault si Dacia in Romania, dupa ce timp de mai multi ani a ocupat o pozitie similara in cadrul importatorului Toyota.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
Dacia Duster,
lansare,
Geneva,
Brent Valmar
/analize/transporturi/reportaj-cum-s-a-vazut-lansarea-duster-la-concurenta-cu-concertul-lui-justin-timberlake-5722302
5722302
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.