Piesele de schimb, un business de un miliard de euro

Postat la 12 aprilie 2010 302 afişări

Ecuatia profitului pare simpla: un milion de masini noi vandute in ultimii cinci ani se adauga altor trei milioane cu o vechime mai mare de cinci ani. Toate au nevoie de consumabile si piese de schimb. Rezulta o afacere de peste un miliard de euro anual.

Pe lista dealerilor interesati de extinderea autorizatiilor dincolo de marcile pe care le vand se afla nume importante din piata, precum Porsche Romania, Autoitalia, Radacini sau }iriac Holdings, potrivit oficialilor RAR, citati de Mediafax.

Iar principala modalitate prin care service-urile de marca pot atrage din clientii celor de cartier este scaderea preturilor.

Acum, costul unei ore de manopera intr-un service al unei retele de marca variaza intre 18 si 25 de euro, pentru brandurile de volum, in timp ce service-urile independente, care repara modelele mai multor branduri auto, tarifeaza ora de manopera cu mai putin de 15 euro.

"S-a produs o schimbare de mentalitate, o schimbare majora a comportamentului de consum. Daca pana in 2009 clientii nostri puneau mare accent pe calitatea produselor si serviciilor, acum pun mare accent pe pret. Astfel ca ne-am schimbat strategia devenind un service de marca accesibil, pastrand serviciile la acelasi nivel", afirma Anca Precup, vicepresedinte al Cardinal Motors, unul dintre cei mai importanti dealeri Audi si Volkswagen din tara. Conform analistilor, aceasta tendinta este similara cu procesul prin care a trecut Ungaria cu 4-5 ani in urma si pietele vestice precum Germania in urma cu 8-10 ani, cand ritmul de crestere al vanzarilor s-a diminuat pana la niveluri de doar cateva procente anual.

Pana la urma, schimbarea unui parbriz sau efectuarea unei revizii la o masina Honda de acum zece ani poate aduce profit si pentru un dealer Ford, de exemplu, daca, asa cum spune seful Autonet, "a inteles ca trebuie sa repare si alte marci. Service-urile locale sunt inteligente si au tehnologie foarte noua si buna. Se ocupa si de instruirea mecanicilor, cu traininguri la companiile mama".

Indiferent cine va castiga in razboiul dintre service-urile dealerilor de marca si cei independenti, importatorii de piese de schimb afirma ca nu isi fac probleme pe termen lung. Consumul este de asteptat sa creasca, avand in vedere cele aproape 1,2 milioane de masini noi inmatriculate in ultimii cinci ani, care vor asigura o cerere ridicata de piese de schimb in urmatorii ani si mai ales cele peste jumatate de milion de masini second-hand intrate in tara in ultimii doi ani, care au deja nevoie de astfel de produse. Acum, parcul auto national include peste 4,2 milioane de autoturisme si mai mult de 600.000 de utilitare si camioane, cea mai mare parte fiind reprezentata de vehiculele Dacia si cele cu o vechime mai mare de 12 ani.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
transporturi,
auto,
masini,
vanzari,
consumabile,
piese
/analize/transporturi/piesele-de-schimb-un-business-de-un-miliard-de-euro-5852292
5852292
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.