Piesele de schimb, un business de un miliard de euro

Postat la 12 aprilie 2010 302 afişări

Ecuatia profitului pare simpla: un milion de masini noi vandute in ultimii cinci ani se adauga altor trei milioane cu o vechime mai mare de cinci ani. Toate au nevoie de consumabile si piese de schimb. Rezulta o afacere de peste un miliard de euro anual.

Adica o cota de piata de peste 25%, daca ar fi sa luam in calcul valoarea pietei de aproape un miliard de euro, asa cum o estimeaza Gina Iordache, sefa Augsburg. "Nu exista cifre absolute, dar putem estima ca valoarea pietei de componente auto aftermarket a fost anul trecut de circa 350 de milioane de euro", sustine sefa companiei cu afaceri de 64 de milioane de euro.

Segmentul aftermarket de care vorbeste Gina Iordache e reprezentat de componentele auto vandute sub marca firmei care le produce (precum Mahle, Bosch sau Mann), spre deosebire de cazul pieselor de origine pe care producatorul automobilului (Renault, Volkswagen etc.) le vinde sub brandul propriu, in general pentru service-urile de marca.

Daca sefa Augsburg vorbeste de un sector aftermarket de 350 de milioane de euro anual, alti manageri, precum Andrasy de la Autonet, sunt si mai optimisti. "E adevarat ca nu avem o statistica oficiala, dar, potrivit calculelor noastre, valoarea pietei aftermaket este de 480-500 de milioane de euro. Excludem vanzarile de anvelope, baterii, lubrifianti." Andrasy confirma pragul de un miliard de euro de care vorbea Gina Iordache cand se referea la intreaga piata de piese de schimb, nivel care s-a mentinut in 2009 si 2008.

Pentru comparatie, valoarea vanzarilor de masini noi a fost anul trecut de circa doua miliarde de euro (un volum de 130.000 de automobile cu un pret mediu de 15.000 de euro), de la aproape 5 miliarde de euro in 2008 (vanzari de 270.000 de automobile la un pret mediu de 18.000 de euro).

"Anul trecut au fost volume mai mari (pe segmentul de piese de schimb - n. red.), dar pretul a coborat. Cumparatorul final s-a reorientat catre produse din gama medie si ieftina; segmentul premium a pierdut", explica Andrasy.

Nu este de mirare astfel ca activitatea de service a devenit cruciala pentru supravietuirea dealerilor auto, chiar si dealerii de marca solicitand Registrului Auto Roman (RAR) extinderea autorizatiei de reparatii si la alte marci decat cele pe care le livreaza pe piata.

Potrivit informatiilor din piata, vanzarile si profitul generat de serviciile postvanzare (service, consumabile, revanzarea masinilor primite in sistem buy-back etc.) ar trebui sa acopere costurile principale ale unui dealer, astfel incat compania sa fie protejata in cazul in care tranzactiile cu masini noi se prabusesc, asa cum s-a intamplat anul trecut, cand cea mai mare parte dintre dealerii de automobile noi nu au reusit sa vanda nici macar jumatate comparativ cu anul 2008.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
transporturi,
auto,
masini,
vanzari,
consumabile,
piese
/analize/transporturi/piesele-de-schimb-un-business-de-un-miliard-de-euro-5852292
5852292
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.