Cum se lupta operatorii sa atraga pasagerii spre Londra
Din Balcani se poate zbura mai mult. Si mai mult. Cat mai mult. E o propozitie pe care si-o tot repeta Emil Delibashev, promovat in mijlocul crizei ca director comercial al British Airways pentru 11 tari din regiune, in speranta ca ii va face pe balcanici sa zboare mai mult cand toata piata e in scadere.
De fapt, Romania este cea mai importanta piata din portofoliul lui Emil Delibashev, portofoliu care s-a extins din primavara lui 2009 la toata zona Balcanilor (Romaniei, Bulgariei si Moldovei li s-au adaugat Croatia, Serbia si Muntenegru, Macedonia, Albania si Kosovo, Bosnia si Hertegovina), adica 41 de zboruri pe saptamana sau 66 in orarul de vara. "Romania imi aduce venituri cat toate celelalte tari la un loc", spune Delibashev.
Mai precis, Romania aduce 40% din pasageri si 50% din venituri, asta si datorita unui mix bun dintre pasagerii de scurt si lung curier: 55% din pasagerii BA din Romania merg de la Bucuresti la Londra, iar ceilalti pleaca mai departe, pe rute lungi. Procentul pasagerilor de lung curier a crescut din Romania, iar in 2009 s-a modificat si topul celor mai vandute destinatii: fostul top 5, dominat autoritar de aeroporturi din Statele Unite, s-a schimbat in 2009, cele mai vandute destinatii de lung curier fiind Montreal, New York, Chicago, Los Angeles si Toronto. Emil Delibashev nu gaseste nicio explicatie pentru cresterea Canadei. Iar din schema iese si varianta emigrarii: cele mai multe bilete au fost dus-intors.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro