Cum au trecut companiile low-cost in liga mare
Incepand de anul trecut, oamenii au cheltuit si cheltuie din ce in ce mai putin pe transport. Sa fie doar acesta motivul pentru care o companie est-europeana low-cost a ajuns numarul trei pe piata aeriana din Romania si se lupta cot la cot cu liderii pietei locale pentru locul intai?
Din totalul de peste 7 milioane de pasageri transportati anul trecut, companiile low-cost au luat aproape jumatate, cea mai mare parte a restului fiind adjudecata de TAROM, Air France-KLM, Lufthansa & Austrian, Carpatair si Malev.
Sa fie doar criza sau e normal ca maxim zece companii aeriene sa isi dispute piata din Romania? Fata de segmentarea din anii trecuti, 2010 aduce o consolidare. "Asta vine odata cu maturizarea pietei", considera Karsten Benz, directorul de vanzari al Lufthansa pentru Europa. Benz considera ca, in timp, piata selecteaza operatorii si ca cei care nu au "chimie" cu piata respectiva se retrag.
Dincolo de piata romaneasca, Wizz incepe sa aiba o reactie din ce in ce mai buna cu piata europeana. Compania, care are acum 26 de Airbus 320 in operare, ar putea intra in aceasta vara in top 3 al companiilor low-cost europene. O analiza a anna.aero arata ca, in august 2010, Wizz Air ar putea depasi compania nordica Norwegian si ar putea deveni locul 3 european dupa Ryanair si easyjet. Se pare asadar ca ofensiva roz nu are loc doar in Romania.
Ramane insa de urmarit soliditatea cresterii, pe masura ce compania va vorbi mai liber si despre cifre. Pentru 2009, cu un tarif mediu de 50 de euro pentru un bilet si 8 milioane de pasageri transportati, afacerile companiei se invart in jurul valorii de 400 de milioane de euro, iar piata vorbeste de un profit net de 5%. Deocamdata suna destul de sanatos. Dar, sa ne uitam la cei mai experimentati. Sir Stelios Haji-Ioannau, fondatorul si fostul sef al easyjet, tocmai s-a retras de la conducerea companiei dupa 15 ani, deoarece a considerat ca strategia de crestere a companiei e prea rapida si prea ambitioasa: "Nu imi place cresterea rapida. Nu e o strategie buna pe termen lung".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro