Faceti loc, vin francezii

Postat la 28 septembrie 2009 47 afişări

Anul acesta a fost important pentru industria asigurarilor. Trei jucatori se afla simultan in plina campanie de rebranding, iar Groupama si-a facut intrarea oficiala, dupa ce, in urma cu doi ani, a facut aici prima achizitie. Pentru piata, aceasta inseamna dezvoltare. Pentru companii, e o competitie tot mai stransa.

Groupama Asigurari se va clasa pe pozitia a treia pe piata, dupa Allianz-tiriac si Omniasig, avand in vedere ca Asiban si BT Asigurari au avut anul trecut afaceri cumulate de 250 de milioane de euro si o cota de piata de peste 10%. Pana la inceputul anului viitor, Groupama Asigurari va absorbi asiguratorul de mici dimensiuni OTP Garancia, preluat de francezi in 2008, in cadrul unei tranzactii la nivel regional.

Deocamdata, francezii vor coordona noua companie si vor aplica strategiile si modelul Groupama, insa din echipa de conducere vor face parte si experti romani din randul managerilor de la Asiban, BT Asigurari, OTP Garancia si Groupama. Functiile de director general si director financiar vor fi ocupate de Denis Rousset (Groupama/BT Asigurari), respectiv Pascal Guille (Groupama).

Faptul ca de pe piata de asigurari au disparut trei companii si a aparut una mai mare in locul lor nu este singurul efect important creat de Groupama. Campania de rebranding aferenta acestei lansari a reprezentat una dintre cele mai importante investitii de acest gen in 2009. Potrivit unor surse din piata citate de Ziarul Financiar, francezii au pus la bataie circa 2,5 milioane de euro pentru promovarea Groupama Asigurari prin agentia de publicitate Leo Burnett & Target, agentia de media buying Zenith Media si agentia de relatii publice MMD. Nu este insa singura campanie de rebranding care se desfasoara anul acesta: Eureko si Uniqa au inceput deja sa deruleze campanii similare, in care au investit insa ceva mai putin - aproximativ doua milioane de euro in cazul Eureko si peste un milion de euro pentru campania Uniqa.

Campania de promovare a numelui Groupama a inceput din aceasta saptamana, odata cu lansarea oficiala a companiei, si se va derula pana in februarie 2010. Intr-o prima etapa, in octombrie si noiembrie, francezii vor avea o campanie de imagine, pentru a face cunoscut noul brand, dupa care din decembrie pana in februarie vor duce o campanie de promovare a produsului de asigurare de raspuntere civila auto obligatorie (RCA). Deja a inceput sa fie schimbata infatisarea agentiilor Asiban si BT Asigurari din Bucuresti si din tara: unele au afisat deja sigla francezilor.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/servicii-financiare/faceti-loc-vin-francezii-4940813
4940813
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.