Faceti loc, vin francezii

Postat la 28 septembrie 2009 47 afişări

Anul acesta a fost important pentru industria asigurarilor. Trei jucatori se afla simultan in plina campanie de rebranding, iar Groupama si-a facut intrarea oficiala, dupa ce, in urma cu doi ani, a facut aici prima achizitie. Pentru piata, aceasta inseamna dezvoltare. Pentru companii, e o competitie tot mai stransa.

Detaliat, obiectivele vizeaza ca pana in 2012 compania sa ajunga unul dintre primii asiguratori din Europa si, la nivel local sa ramana in top trei al celor mai mari firme de asigurari din Romania. Pentru moment, criza le-a decalat planurile, insa Azéma este increzator ca in urmatorii doi-trei ani va reintra in graficul stabilit initial: "Daca vom reusi asta, vom fi foarte fericiti". Operatiunile pe care le detine in Romania au adunat in prima jumatate a anului venituri de 104 milioane de euro, in scadere cu 11,9% fata de aceeasi perioada a anului anterior. Veniturile din segmentul asigurarilor de proprietate si accident au scazut cu 7,9%, in timp ce incasarile de pe piata asigurarilor de viata si sanatate au coborat cu 38,6%. La nivel mondial, in primul semestru, Groupama a inregistrat venituri de 8,35 mld. euro, in urcare cu 8,4% fata de primele sase luni ale anului trecut, iar in 2008 a avut o cifra de afaceri de 16,2 mil. euro. Profitul net al grupului, in schimb, a scazut cu peste 40%, la 166 mil. euro.

Chiar si asa, francezii au in plan in continuare pentru urmatorii doi ani extinderea grupului atat in tarile in care sunt deja prezenti, cat si in alte tari, "pana cand vom ajunge la dimensiunea pe care ne-am dorit-o". Cum se explica insa ca in-tr-un moment in care toti strang cureaua si taie din investitii, Groupama continua sa investeasca? "Noi intotdeauna am lucrat cu o politica financiara riguroasa, cu un control al costurilor si reduceri permanente. De aceea, de cand a inceput criza, in niciun moment nu am luat in calcul posibilitatea de a vinde si de a iesi dintr-o tara in care ne aflam", spune Azéma. El adauga ca la fel de mult au ajutat si plasamentele prudente pe care le-au facut: 70% in obligatiuni, 10% in imobiliare, in centrele marilor orase, precum Paris, si 20% in actiuni.

Potrivit unei declaratii recente a lui Denis Rousset, cel care conduce operatiunile Groupama din Romania, "noua companie nu va fi construita pe structura niciuneia dintre cele trei companii detinute de Groupama, dar va valorifica la maximum resursele umane si materiale de la fiecare dintre cele trei". Brokerii de asigurari asteapta ca noul jucator "sa-si intre in paine", pentru a vedea schimbarile pe care le va aduce. "Cred ca Groupama Asigurari va aduce produse noi si un mod mai eficient de administrare a asigurarilor, pentru ca ei vin dintr-o piata care pana acum nu a mai avut reprezentanti in Romania.

In Franta sunt multe elemente diferite fata de piata austriaca sau cea olandeza", comenteaza Karina Rosu, directorul general al brokerului Aon. Produsele noi, de nisa sau cele personalizate sunt doar cateva dintre noutatile asteptate de Rosu in urma acestei lansari. In esenta, ar fi vorba de elemente ce vor creste competitia intre jucatori si vor duce, in cele din urma, la dezvoltarea pietei. "Asiban era oricum un jucator puternic, dar acum ca toate cele trei companii si-au unit fortele si au in spate un asigurator international mare, nu se creeaza decat o concurenta pozitiva pentru a oferi produse cat mai bune", adauga Rosu.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/servicii-financiare/faceti-loc-vin-francezii-4940813
4940813
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.