Bancile se lupta sa atraga IMM-urile
Segmentul intreprinderilor mici si mijlocii a fost anul trecut unul dintre cele mai afectate de criza economica. Multe au disparut, altele au reusit numai cu greu sa se mentina pe linia de plutire. Aparent paradoxal, tocmai IMM-urile au devenit in 2010 foarte interesante pentru bancheri.
Exista, totusi, si nuante de gri in acest tablou mai optimist pe care il zugravesc bancherii: pe langa faptul ca o mare parte a potentialilor clienti au disparut, altii nu se mai incadreaza in criteriile stricte de eligibilitate solicitate de banci si, in paralel, riscul de neperformanta este inca ridicat. In 2009 s-a inregistrat o crestere galopanta a creditelor neperformante, atat in retail, cat si in sectorul IMM, ceea ce a determinat cresterea cheltuielilor cu provizioanele la nivelul intregului sistem bancar. "Desi in ultima perioada constatam o scadere a presiunii creditelor neperformante, pericolul nu a trecut", spune Laurentiu Mitrache.
Si reprezentanta OTP Bank spune ca in ultimul trimestru a constatat o tendinta de stabilizare in randul clientilor din segmentul IMM, "ceea ce ne da sperante de imbunatatire a acestei situatii in viitor". Societatile s-au confruntat in ultima perioada cu probleme de lichiditate, de fluxuri de capital, ceea ce a determinat cresterea numarului de restantieri, dar si a volumului restantelor. Prin urmare, cele mai multe banci au pus pe masa solutii de restructurare si rescadentare a facilitatilor de credit. Reprezentantii UniCredit }iriac Bank adauga insa ca "important este ca si clientul sa fie de buna-credinta si sa vina cu un plan concret de redresare". Optiunile pe care le poate oferi banca pleaca de la rescadentari, transformarea facilitatilor revolving in credit cu rate lunare egale, oferirea unor perioade de gratie la principal cu sau fara modificarea ratei lunare, reesalonari ale sumelor restante - "modalitati ce pot ajuta clientul sa iasa din impasul economic astfel incat sa devina posibila rambursarea creditului". Cu alte cuvinte, puncteaza Anca Bidian, bancii sau oricarui creditor trebuie "sa-i arati cum vei iesi din aceasta situatie cu argumente, strategii si tactici, nu numai cu speranta ca se va termina criza si va creste cifra de afaceri".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro