Cum arata CV-ul ideal pentru angajare pe timp de criza

Autor: Razvan Muresan Postat la 08 septembrie 2010 1869 afişări

Datele teoretice ale problemei: 680.000 de someri isi cauta un loc de munca. Se cer: un CV scris bine si o prestatie de nota zece la interviul de angajare. De calculat: cat de bine stiu candidatii sa treaca prin furcile caudine ale recrutatorilor?

Momente dificile cu cei care doreau o slujba a avut in perioada de mare crestere economica. "Innebuneai. Nu veneau la interviuri. Era frustrant sa astepti la sapte seara un candidat care nu mai aparea, fara sa fi dat vreun telefon sau e-mail. Se intampla frecvent." Neseriozitatea candidatilor era cauzata de faptul ca puterea era la angajat. Atunci, angajatorul era disperat ca nu putea sa-si gaseasca oameni, iar cel mai mult conta imaginea pe care i-o oferea candidatului respectivul post: "Imi amintesc de un domn care s-a prezentat la interviu si voia 7.000 de euro net pentru postul de senior trainer si masina de serviciu neagra, puternica". E un exemplu pe care directorul AIMS si-l aminteste si acum, dar extrem de relevant pentru a ilustra o perioada in care nici nu mai conta postul in sine, ci beneficiile. Roata s-a intors, iar din 2009, toti cei care spun ca se prezinta la interviu ajung la timp: "Brusc ne-am facut nemti!".

Despre clientii cu care a intrat in contact, directorul AIMS spune ca au invatat deja cum sa-si faca CV-ul. Asa se face ca deosebirile dintre un interviu cu un candidat nou si unul cu experienta se refera in mare la calitatea discursului, adauga Perianu: "E practic diferenta dintre un veteran si un soldat care vrea sa se inroleze". In ambele cazuri insa, glumeste Perianu, oamenii inca mai au tendinta de a se imbraca la costum la interviu, chiar si pe caldura, "cu hainele de duminica", cautand sa sublinieze importanta momentului si sa-l convinga pe angajator ca sunt seriosi si potriviti pentru post.

Nu e mai putin adevarat ca exista situatii cand solicitantii vin la interviu pentru un anumit post, dar sunt constienti ca nu sunt pregatiti si nici nu ar face performanta acolo, ba chiar pe parcursul interviului marturisesc ca nu e locul de munca pe care si-l doresc, dar vor sa se angajeze, remarca Monica Dona, consultant la Lugera & Makler. Pentru un recruiter, nu inseamna ca si-a pierdut timpul, deoarece candidatul poate sa aiba competente pentru un alt domeniu. "Nu am de ce sa trimit un om care nu-si doreste performanta, pentru ca in scurt timp s-ar putea sa renunte", spune Monica Dona.

MULTUMESC, MI-A PARUT BINE (CV-ul ideal pentru angajare pe timp de criza)

Prin trimiterea unei scrisori de multumire, dupa interviu, candidatul isi consolideaza o relatie cu recruiterul respectiv si se pastreaza o portita deschisa pentru noi oportunitati. "Daca nu trece de interviu, poate fi luat in calcul pentru alte proiecte. E firesc sa apelezi la reteaua de aplicanti pe care ti-ai construit-o", explica Monica Dona, amintind ca, in experienta sa, a primit cel mult zece mesaje de multumire. "E un gest frumos, pentru ca arati ca esti interesat, de la primul contact al procesului de recrutare pana la final. Esti atent si la timpul tau, si la cel al recruiterului." Cauza omiterii acestui pas este de regula lipsa de informare despre ceea ce inseamna un proces de recrutare. Consultantul Lugera & Makler subliniaza ca de la primul mesaj pe care il trimite un solicitant si pana la sfarsit, tot procesul este evaluat.

Astfel, procesul este corect urmat atunci cand omul trimite un CV organizat, concis, cu informatie structurata si relevanta pentru postul cerut, insotit de scrisoarea de intentie bine focalizata, merge apoi la interviu, iar ulterior isi arata motivarea printr-o scrisoare de multumire. Nu e bine ca ritmul candidatului sa scada progresiv pe parcursul etapelor, ba chiar aceasta poate conduce la pierderea slujbei cand se constata o pierdere a interesului de la un interviu la altul.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/resurse-umane/cum-arata-cv-ul-ideal-pentru-angajare-pe-timp-de-criza-7100530
7100530
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.